Toon posts:

[BC3] Computer wil niet opstarten met normale bootdisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn oom heb ik een computer bij elkaar geraapt.
Het is een p2 350 van compaq de deskpro serie

Maar nu heb ik dus alles erin gezet om de computer te laten draaien zoals hhd en disketdrive en cd-rom enz.

Als hij nu opstart en ik doe er een win 98 opstartdiskette in dan wil hij daar niet van opstarten.

De hhd is ook nieuw en die is ook nog helemaal niet geformateerd

Hoe krijg ik deze pc aan de praat?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik neem aan dat je in de BIOS wel hebt ingesteld dat ie eerst op A: moet booten

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar hij geeft een diskettedrive controller error bij het opstarten[niet altijd dat is het gekke]

Maar als hij de diskettedrive wel herkent en dan probeert hij heb wel te booten van de diskette maar dan zegt ie: Non-system disk or disk error terwijl er een goede opstart diskette in zit

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-04 20:43
Compaq leverd er toch zo''n diebiele Herstel-CD bij?

Die merk PC''s werken vaak aleen met een herstel-CD ;(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hang er eens een andere FLoppy drive in! misschien is die helemaal proper of je opstartdiskette

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10-2025

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

check ook je kabels eens. Kunnen er op twee manieren in (de oudere types iig). Als je hem verkeerd om aansluit, doet de drive wazig.
Controleer ook (eerst, is makkerlijker) of je bootdisk goed werkt, op een andere pc.

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

Verwijderd

Pas op als je kabel omgekeerd is aangesloten, elke diskette die je non-protected invoegt, wordt gewist ! Ook het lampje van de diskdrive blijft dan constant branden.
Pagina: 1