[BC3] Weigerende tapestreamer !

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi,
Vorig jaar november heb ik een nieuwe pc aangeschaft. Omdat in mijn oude pc een tapestreamer zat had ik besloten daar rekening te houden bij de aanschaf van een nieuwe pc. De basis voor de nieuwe pc was dan ook het Asus CUV-4X moederbord; dit moederbord heeft 1 ISA slot en die had ik nodig voor het controlerkaartje van de tapestreamer. De tapestreamer is overigens een Seagate TR-3 tapestreamer met een Seagate CTC-2Mb controler kaart.

Na installatie van de tapestreamer (je raadt het al) werkte deze niet. Probleem was het I/O adres, de meeste tapestreamer controler kaartjes hebben als in/uitvoer bereik 370h-375h; deze van seagate echter 370h-377h. Het conflict onstaat in 376h. Hierdoor start windows beide harde schijven in compatibiliteits modes. En de controlerkaart van de tapestreamer schakelt zichzelf uit.

Nu is het I/O adres van de tapestreamer controler wel te wijzigen in:
3F0-3F7
3E0-3E7
370-377 (standaard)
360-367
maar, dit wijzigen heeft geen nut. Voorheen had ik als controllerkaart in windows (98se) geinstalleerd de Conner FC-20 (dit is de enige controler kaart met hetzelfde in/uitvoerbereik als de CTC-2Mb van Seagate die in Windows 98se standaard is toegevoegd; alle overige hebben een I/O bereik van 5 (dus van 370-375)) de Conner FC-20 werkte op mijn vorige pc perfect. Maar de Conner FC-20 controler kaart kent dus alleen de 370-377 als in/uitvoerbereik. Alle overige instellingen zijn niet op het seagate controler kaartje instelbaar. 370-377 is dus de enige optie.

De website van Conner/Seagate heb ik reeds afgestruind op zoek naar de oplossing; deze is echter niet vindbaar.

Mijn vraag is dus hoe ik de tapestreamer wederom tot leven kan wekken !! Als software gebruik ik het standaard windows 98se backup programma. Hieronder de specificaties van de pc.

Specificaties van de pc:
Intel P3-800 (133mhz) @800
Asus CUV-4X moederbord
Quantum LM 20.4GB hdd
Quantum Fireball 6.4GB hdd
Yamaha CRW4621t
Pioneer DVD105S slot-in
1.44 MB floppydrive
Seagate 3200TR3 tapestramer + CTC2Mbit controlerkaart
256MB 133mhz geheugen
Asus GeForce 2MX V7100 TV out
Asus IR
Microtek 336CX scanner
Trust communicator 56K ESP-2 modem
HP Deskjet 710C
Sony MSAC-US1 memorycard lezer USB
Iiyama monitor VMP410/A702HT; + toebehoren die echt irrelevant zijn.......

Gr. William

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen