Toon posts:

[BC3] Branden loopt vast!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn brander sluit de cd''s niet meer af.
Hij brandt alle data gewoon weg en loopt vervolgens vast op het moment dat hij moet overspringen naar het afsluiten of open laten van de cd. Ik gebruik Easy Adaptec CD Creator en dacht eerst dat het misschien aan de software lag. Nu heb ik een aantal programma''s gedownload, maar die lopen vast op hetzelfde punt. Het ligt ook niet aan de data, want heb al verschillende data geprobeerd. Ik draai windows 2000 en mijn brander is een HP cd-writer plus 7200 series.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tot op de dag van vandaag nog niet weer een cd goed kunnen branden. Maar sinds afgelopen week begint de computer helemaal vreemde kuren te vertonen.
Hij gaat uit zichzelf aan, wanneer die uitstaat. En soms gaat die uit zichzelf ook wel uit tijdens het computeren :?
Sinds 2 dagen maakt de harde schijf een wat sissend geluid. [het is net of hoor je de "naald" over de schijf gaan].
Als de computer opnieuw moet worden opgestart, sluit die hem in eerste instantie goed af, maar hij start hem dan niet opnieuw op. Hij slaat dan compleet vast, het scherm gaat op stand-by en je kan drukken op de aan- en uitknop en de reset knop ;) wat je wil, maar hij odet niets meer. Ik moet hem dan van de stroom afhalen en dan kan ik hem weer opstarten.
Vanmiddag heb ik het hele systeem eraf gehad, maar dit heeft niets geholpen en blijf dus met de problemen zitten.
Het kan ook niet zijn dat hij conflicten heeft want ik gebruik nu al zo''n 2 jaar dezelfde instellingen en hij heeft altijd goed gedraaid.

Mijn vraag is nu: herkennen jullie dit probleem. Is het bijvoorbeeld zo dat de harde schijf kapot is, of het moederbord etc etc. Of is het zo dat er helemaal niets meer aan te redden valt, maar dat lijkt mij niet :z

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven. *D

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben zelf nog even bezig geweest. En ben achter twee dingen gekomen.

1. Wanneer ik de schijf formateer, vind die
beschadigde clusters. [Betekent dit al
het einde van mijn harde schijf?]

2. Ik heb een PII 300, maar zag net bij het
opstarten, dat hij draait op 137 MHz,
terwijl die in de bios, staat ingesteld
op 300MHz.

Ik hoop toch echt dat er iemand, gaat reageren, nogmaals, alvast bedankt voor jullie reacties!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Check je cmos batterij eens. Misschien is ie aan vervanging toe.

Of misschien kun je cmos ff wissen.

Ook zou het verstandig zijn om je hele comp ff uit elkaar te slopen alle onderdelen ff bij langs lopen en kijken of er een probleem zichtbaar is.

Dan de boel weer in elkaar zetten. Beetje voor beetje. Dus eerst met het minimale en kijken of ie goed draait. Dan weer een kaartje/cdrom erbij en kijken of het goed blijft draaien.

Dit is het beste wat je kunt doen om erachter te komen of er wat brak is of niet

Succes

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen