Toon posts:

[BC3] USB heeft COM poort??????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg een e-mailtje op een bugreport betreffende een Trust Design & Work Tablet 200 USB. Daarin stond de volgende hint (staat ook op de website):

General hints for this type of product
- A digitizer on COM2 may conflict with a modem on COM4
- A digitizer on COM3 will conflict with a mouse on COM1

Nou vraag ik me echt af: Ben ik nou gek en heeft USB een COM poort, of is dit bullshit???

• Turtle
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 15:12

Turtle

hmm.. Zit er bij die digitizer niet zo''n leuk convertertje die je in je COM poort kunt douwen en de USB stekker van dat apparaat daar weer achter in? Zoals bij sommige muizen ook wordt gedaan.

Zo te horen hebben ze het hier toch echt over een digitizer die op je COM/serial/RS232 poort is aangesloten. En dan hebben COM 1&3 en 2&4 inderdaad dezelfde IRQ''s (CONFLICT!!! :).
Als jij je digitizer gewoon op je USB poort hebt aangesloten heb je dus nix aan die info. Dan is het probleem iets anders.

bla bla

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, ik dacht dat ik gek was geworden. Die gasten bij Trust gooien ook maar wat in hun support mailtjes. Waarschijnlijk moeten ze volgens een vast reglement de support afhandelen. Ze krijgen een leuk mailtje terug

• grootw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 21:08

grootw

groot, groter, grootw

Als ik mijn USB modem aansluit gebruikt deze toch echt COM3 :*

systeem

• Turtle
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 15:12

Turtle

Dan gebruikt die modem dus de virtuele COM3 die de driver aanmaakt. Maar gebruikt ie ook IRQ 4 net als COM1? Ik hoop heel hard voor je van niet, is volgens mij niet helemaal de bedoeling :)
Het ging om dat conflict als ik dat bericht zo lees.

bla bla