Ik volge het niet helemaal maar ik denk dat pertition magic de oplossing voor je is. Data kan behouden blijven en je kan de schijven en letters zelf kiezen.
ik heb 2 schijven, 1 snelle van 30 en 1 langzame van 8
op het moment is het alsvolgt:
de langzame is c+d+e+f
grote is g+h
ik wil van de grote schijf gaan booten. ik wil de partitie g opsplitsen in 2+2+2+rest
en de oude schijf (c+d+e+f) wil ik samenvoegen tot 1 grote.
dan zou je het dus alsvolgt hebben
c (nieuwe)-->2
d (nieuwe)-->2
e (nieuwe)-->2
f (nieuwe)-->rest (7ofzo)
g (nieuwe schijf, die voorheen h was)
h (oude schijf, alles samengevoegd)
rara hoe doe ik dit....elke schijf mag geformateerd worden, behalve de bestaande h, die g moet worden, ik hoop dat ik duidelijk was......
thx
op het moment is het alsvolgt:
de langzame is c+d+e+f
grote is g+h
ik wil van de grote schijf gaan booten. ik wil de partitie g opsplitsen in 2+2+2+rest
en de oude schijf (c+d+e+f) wil ik samenvoegen tot 1 grote.
dan zou je het dus alsvolgt hebben
c (nieuwe)-->2
d (nieuwe)-->2
e (nieuwe)-->2
f (nieuwe)-->rest (7ofzo)
g (nieuwe schijf, die voorheen h was)
h (oude schijf, alles samengevoegd)
rara hoe doe ik dit....elke schijf mag geformateerd worden, behalve de bestaande h, die g moet worden, ik hoop dat ik duidelijk was......
thx
dammit ik heb ECHT geprobeerd je te volgen maar het is een beetje onduidelijk.
tip:
als je handig bent met Fdisk .. doe het dan daarmee. ben je dat niet(sowieso een mooi programma ) gebruik dan zoals hierboven al stond vermeld . partition magic.. Dan kan je precies je eigen id erop los laten en kan je ook die schijf die niet veranderd mag worden laten staan..
Ik raad je aan om partition magic te gebruiken.
tip:
als je handig bent met Fdisk .. doe het dan daarmee. ben je dat niet(sowieso een mooi programma ) gebruik dan zoals hierboven al stond vermeld . partition magic.. Dan kan je precies je eigen id erop los laten en kan je ook die schijf die niet veranderd mag worden laten staan..
Ik raad je aan om partition magic te gebruiken.
aaaalles eraf met fdisk of pqmagic en dan opnieuw beginnen...
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
ik ga proberen de h te behouden en dan ff fdfisken...jullie horen het wel