[BC3] Waaron verdwijnen mijn partities telkens?

Pagina: 1
Acties:

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe Hd gekocht, een Quatum FireballP AS 40 Gb.
Maar ik heb alles gepartitioneerd, alles overgezet met Ghost. (hij zette alles over, alleen de laatste 3 partities deden het niet. Dit heb ik later nog een keer gedaan, toen deed ie het wel. Daarna WinMe opnieuw geinstaleerd.
Toen wou ik win2k er ook opzetten, ik gedaan, maar bij 1e boot liep ie al vast. Innacceseble boot device zei ie dan.
Dus ik weer in WinMe, Norton disk docter runnen. Zei die al dat de partition table corrupt was, dus ik repareren. Maar hij vind dan allemaal nieuwe partities, alleen de helft vind ie weer niet meer, (C,D,E aleen ipv C,D,E,F,G,H). Maar telkens als ik dus Norton run zegt ie dat er iets fout is, en mijn partities zijn dus al 2 keer verdwenen.

Ik dacht dat het misschien aan mijn bus lag (106/3) maar toen op 106/4 gezet, hielp nix, toen maar op 100/3.
Ik heb dus een Abit be6-2 met een hpt66 controller erop.
Wie weet hier iets op?
Al mijn Data is misschien wel weer weg, en dat vind ik niet zo leuk.
O ja, die Quantum staat nu op Udma 4, maar stond eerst op Udma 2.

Mzzl

systeem specs

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Is Norton niet zelf de boos doener.....?
Naar ik meen zijn er nog wat problemen met zeer grote HD''s en de nieuwste besturings systemen.

Grutte Pier fansels

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op woensdag 18 april 2001 16:37 schreef henri het volgende:
Ik heb net een nieuwe Hd gekocht, een Quatum FireballP AS 40 Gb.
Maar ik heb alles gepartitioneerd, alles overgezet met Ghost. (hij zette alles over, alleen de laatste 3 partities deden het niet. Dit heb ik later nog een keer gedaan, toen deed ie het wel. Daarna WinMe opnieuw geinstaleerd.
Toen wou ik win2k er ook opzetten, ik gedaan, maar bij 1e boot liep ie al vast. Innacceseble boot device zei ie dan.
Dus ik weer in WinMe, Norton disk docter runnen. Zei die al dat de partition table corrupt was, dus ik repareren. Maar hij vind dan allemaal nieuwe partities, alleen de helft vind ie weer niet meer, (C,D,E aleen ipv C,D,E,F,G,H). Maar telkens als ik dus Norton run zegt ie dat er iets fout is, en mijn partities zijn dus al 2 keer verdwenen.

Ik dacht dat het misschien aan mijn bus lag (106/3) maar toen op 106/4 gezet, hielp nix, toen maar op 100/3.
Ik heb dus een Abit be6-2 met een hpt66 controller erop.
Wie weet hier iets op?
Al mijn Data is misschien wel weer weg, en dat vind ik niet zo leuk.
O ja, die Quantum staat nu op Udma 4, maar stond eerst op Udma 2.

Mzzl
Heb zelf een Quantem Firebal LM 20,5 GB en geen problemen.
Wel heb ik een keer wat met Norton zitten klooien en die ging er gelijk weer af omdat hij aan het MBR en aan de partities zat te klooien.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Volgens mij is norton niet het probleem, want toen ik alles met Ghost had overgezet, waren precies dezelfde partities er helemaal niet!
nu zijn ze dus weer weg. heb ik ineens weer 20,1 Gb unused disk space!

systeem specs

Verwijderd

hang die harddisks eens niet aan de highpoint controller, maar aan de standaard moederbord-controller.
Als een BE6-2 tenminste RAID heeft :?