Toon posts:

[BC3] CD-brander boven CD-speler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gehoord van iemand dat het beter voor het brandproces is om je brander boven je cdromspeler te plaatsen, omdat je brander meer hitte afgeeft en daardoor de het lezen van de cd-rom speler beinvloed word. (*>?
Heeft dit echt zin of is het alleen maar onzin?

Verwijderd

Het moet niet echt boven de cdrom-speler. Maar, een cd-writer moet liefst koud blijven, er moeten geen pizza''s eruit komen:)

[edit]

Als je een mega-maxi-tower heb dan laat je een slot open tussen je cdrom en brander.

Anders plaats je je brander boven je cdrom.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je kunt idd beter brander bovenin doen, niet per se voor de speler, maar zodat ie goed de warmte kwijt kan..minder hitte=beter schrijven

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 09:06

Maf

NEE NEE NEE NEENEE

Een brander wordt warm, dat is iets wat zeker is, maar een brander wordt vooral warm waar hij gebrand wordt, waar de laser is; AAN DE ONDERKANT. Dus zet je een cd-speler onder de onderkant, kan hij zijn warmte niet kwijt en bij langdurig branden is dit slecht voor je cd speler en brander.

Altijd je cdspeler boven zetten en je brander onder, maar zorg dat er in ieder geval vrije plek onder je brander zit.

Het liefst als je de plek hebt, de brander volledig vrij boven en onder.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:57

Snuffel

Vroem!

En mijn mening:

Allemaal bullshit, die warmte heeft geen tot nauwelijks invloed op andere apparaten.

Bekijk deze rij branders eens:

Afbeeldingslocatie: http://www.odixion.com/range_tg_01.jpg

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Verwijderd

Leuk torentje trouwens die middelste. Mijn brander zit gewoon boven mij cdrom speler, zonder tussenruimte. Nooit probs gehad. Maakt dus idd allemaal niks uit.

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:57

Snuffel

Vroem!

Leukste van deze apparaten: StandAlone kopieren, zonder tussenkomst van je PC.

En je kan hem ook aan je SCSI bus hangen :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op woensdag 18 april 2001 17:17 schreef Atmosferic het volgende:
Leuk torentje trouwens die middelste. Mijn brander zit gewoon boven mij cdrom speler, zonder tussenruimte. Nooit probs gehad. Maakt dus idd allemaal niks uit.
<Mierenneukmode>
Welke middelste :? :? ;)
</Mierenneukmode>

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 22:35

Paitor

rages doen :P

Een brander wordt warm, dat is iets wat zeker is, maar een brander wordt vooral warm waar hij gebrand wordt, waar de laser is; AAN DE ONDERKANT. Dus zet je een cd-speler onder de onderkant, kan hij zijn warmte niet kwijt en bij langdurig branden is dit slecht voor je cd speler en brander.
Boven moet natuurlijk vrij, hitte stijgt toch op??? Maar voor je brandproces is het niet nodig, doe al 2,3 jaar met de cdspeler boven. Zolang je maar op je IDE kabels let.
Dus harde schijf apart.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:50
In veel pc''s die zo kant en klaar in de winkel staan (Compaq''s, HP''s, Packer Bell''s enz) zit de CD speler ook bovenin meen ik. Heb zelf ook 2 systemen met de CD-Rom boven, en meteen daaronder de brander. Gaat prima tot nu toe.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 16:42 schreef Maf het volgende:
[..] een brander wordt vooral warm waar hij gebrand wordt, waar de laser is; AAN DE ONDERKANT. [..]
Amen.

[onzin]
Voor de beste performance van je CD-(R)W moet je toch echt een fan erop zetten en de bovenkant volplakken met heatsinks :+
[/onzin]

Iemand anders nog een broodje aap verhaal :)?

Verwijderd

Een brander wordt warm, dat is iets wat zeker is, maar een brander wordt vooral warm waar hij gebrand wordt, waar de laser is; AAN DE ONDERKANT.
Zeker nooi Natuurkunde gehad. Warmte gaat naar boven. De warmte zal dus in de cd-rw naar boven gaan uitstralen, waardoor de bovenkant het warmst wordt. Het heeft geen zin om die dingen aan de onderkant te koelen. De warmte gaat toch omhoog..... |:(

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van Hardware Algemeen naar het Opslagmedia & I/O Controllers forum.

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 18:59 schreef mennol het volgende:

[..]

Zeker nooi Natuurkunde gehad. Warmte gaat naar boven. De warmte zal dus in de cd-rw naar boven gaan uitstralen, waardoor de bovenkant het warmst wordt. Het heeft geen zin om die dingen aan de onderkant te koelen. De warmte gaat toch omhoog..... |:(
hehe...zo kunnen we door blijven gaan.....de cd reflecteerd weer de warmte van de laser naar beneden...maar.....enz....

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Ik heb m''n Yamaha CDR400t altijd boven m''n Ultraplex gehad en m''n PlexWriter 12/10/32A zit nu ook boven m''n Ultraplex.
Gaat goed hoor.. :) Nergens geen last van.

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
cd''tje branden, met je handen even voelen, en tada waar brand je je hand.

(zelf hem ik ''em tussen cdrom en dvd in zitten, misschien toch de boel even in de gaten houden)

signature

Pagina: 1