[BC3] Wat is nou echt beter? Firewire of Scsi

Pagina: 1
Acties:

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Topicstarter
nergens heb ik echt overtuigende antwoorden kunnen vinden van wat beter is....

SCSI wil ik graag maar is F*ckin'' duur, Firewire leek me een leuk alternatief als ie nie veel trager is.........ander pak ik gewoon een ATA 100 schijffie..........

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

pak dan maar een ata100 schijfje :)

-Think Progressive-

Verwijderd

harddisk-transfer speed is toch de begrenzer van je snelheid.

SCSI werkt tm 160MB/s in totaal.
Firewire tm 50MB/s (400Mbit)en werkt met IDE harddisks.

IDE tm 100MB/s maximaal in totaal. Gemiddelde harddisks liggen nu gemiddeld tussen de 20 en 30MB aan constante snelheid.

• The Collector
  • Laatst online: 23-03 12:59
''k denk ook dat firewire een hogere latency heeft dan scsi... (alhoewel ik het niet helemaal zeker weet).

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Topicstarter
hmmz zit te denken aan een scsi boot disk (20 gig) en dan een 40 gig bulk schijf erbij te hangen (IDE fcourse)

is dit wat ???

Verwijderd

Altijd, maar als je niet verteld waarvoor je''t wil gebruiken dan kunnen we moeilijk antwoord geven

Verwijderd

scsi bootable controllers zijn best duur. De Adaptec dingen vanaf fl500,- ofzo.

Firewire is nog niet bootable, zonder bios-ondersteuning, maar win2000 kan in principe van firewire-harddisks opstarten.

• P5ycho
  • Nu online
neem een Tekram controller, cheap , even snel als adaptec, en niet zo duur. firewire moet je niet aan beginnen met HDs, meestal heb je dan gewoon een IDE HD met firewire converter, wat de boel traag maakt.
SCSI is duur, maar als je het nodig hebt/geld teveel hebt, wil je niet meer zonder.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 20:32
SCSI rules...
Ik heb 1 bak met SCSI, inmiddels is deze 8 jaar oud, en dat kreng kan al lezen en schrijven met 23MB/s (bovendien is SCSI full duplex, en haalt die bak dus een dataverkeertopsnelheid (lang woord) van 46MB/s en dat voor een 8 jaar oude bak, moet je je voorstellen wat je kunt met SCSI-160)

[edit]
is een average access time van 5Ms goed?? (gemeten met Sandra 2001 pro)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb SCSI Ultra160. Ik comprimeer AVI met Divx, draai een mp3 af en brand direct vanaf mp3 een audio cd met 8x naar mijn IDE brander. Endat allemaal via dezelfde schijf. Ben er HEEEEL blij mee. wegens faillesement heb ik nog geen SCSI brander.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 14:33 schreef Gabriel-LG het volgende:
SCSI rules...
Ik heb 1 bak met SCSI, inmiddels is deze 8 jaar oud, en dat kreng kan al lezen en schrijven met 23MB/s (bovendien is SCSI full duplex, en haalt die bak dus een dataverkeertopsnelheid (lang woord) van 46MB/s en dat voor een 8 jaar oude bak, moet je je voorstellen wat je kunt met SCSI-160)

[edit]
is een average access time van 5Ms goed?? (gemeten met Sandra 2001 pro)
Sandra is nep, je moet het met HDtach doen, waar je dat kunt downloaden ben ik vergeten :)

Mijn 7200 rpm maxtor heeft een seektime van iets boven de 11 ms

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:29
5Ms? lol, 5Megaseconden...

• BC3 Victim
scsi is sneller.
kun je ook meerdere apparaten tegelijk aan hangen. firewire wordt meestal alleen nog gebruikt om een digitaal apparaat aan te hangen.digitale video etc.

scsi apparatuur is veelal duurder.met name de harddisks.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 21:15
neem gewoon ide..

maakt geen ene bal uit, firewire vertraagt de boel, scsi is veels te duur, en nauwlijks sneller, ide is gewoon goedkoop en snel..
mijn IBM (ide) hd haalt 36MB/sec :)

• BC3 Victim
misschien wel interessant.....

---
serial port: 115kbits/s (.115Mbits/s)
standard parallel port: 115kBYTES/s (.115MBYTES/s)
USB: 12Mbits/s (1.5MBYTES/s)
ECP/EPP parallel port: 3MBYTES/s
IDE: 3.3-16.7MBYTES/s
SCSI-1: 5MBYTES/s
SCSI-2 (Fast SCSI, Fast Narrow SCSI): 10MBYTES/s
Fast Wide SCSI (Wide SCSI): 20MBYTES/s
Ultra SCSI (SCSI-3, Fast-20, Ultra Narrow): 20MBYTES/s
UltraIDE: 33MBYTES/s
Wide Ultra SCSI (Fast Wide 20): 40MBYTES/s
Ultra2 SCSI: 40MBYTES/s
IEEE-1394: 100-400Mbits/s (12.5--50MBYTES/s) <==FireWire
Wide Ultra2 SCSI: 80MBYTES/s
Ultra3 SCSI: 80MBYTES/s
Wide Ultra3 SCSI: 160MBYTES/s
FC-AL Fiber Channel: 100-400MBYTES/s

The fastest connection commonly found on PCs is UltraIDE, which is used for hard drives and CD-ROMs.
---

• BC3 Victim
FireWire is ook niet zo goedkoop!!
Ik heb zelf een SCSI-U2W-systeem.

Pagina: 1