[BC3] HD benchmark, hoe goed is goed?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi,

Ik heb 2 ibm deskstar 30 gb 7200 rpm ata100 aangesloten in raid0 mode.

In sisoft sandra haal ik een drive index van
44375. Hoe goed is dit in vergelijking met andere merken HD''s :?

Oh ik had gepost dat m''n HD''s vastliepen met benchmarks enzo. Maar dat kwam dus door die VIA bug :( Die via patch deed wonderen :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Das een prima score hoor! Precies wat je zou verwachten met een raid opstelling.

Patch? hmz, heb je toevallig net een linkje liggen? :)

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32

DaOverclocker

Overclocker for life...

Das inderdaad bijna het dubbele van een enkele schijf! dus een zeer goede score zou ik zeggen!

systeem specs

Verwijderd

Lekker belangrijk man. Wat je jezelf moet afvragen is of ie voor jou snel genoeg is. Zo niet wat aan doen, zo ja prima toch !!

• BC3 Victim
Ik d8 misschien is sisoft sandra aan het flippen :? Omdat ik verder nooit zulke hoge scores tegenkom.

M''n ouwe maxtor haalde iets van 28000 ofzo dus ik vind het wel beetje erg hoog. Maar ja het draait allemaal wel lekker snel.

Maar die via southbridge bug schijnt dus ook de highpoint controller te beinvloeden :(

Toen ik de via pci latency patch had geinstalleerd kwam ie door de benchmark test heen en kon ik zonder problemen defraggen.

Dus die via bug heeft toch nog wel meer gevolgen als ik d8 :( Ook met branden, ik heb ze allebei op een verschillend ide kanaal zitten. Vaak zit er dan een fout op de kopie van een cdrom. Zoniet altijd.

Wordt tijd dat via ies wat harder aan het werk gaat om die klotebug van hun op te lossen. Er zijn ik weet niet hoeveel mensen die, die via chipset hebben.

Ik vind het belachelijk om dma te moeten uitzetten om m''n ide kanalen "veilig" te kunnen gebruiken. Ook werd mij gezegd door support bij via dat je dan maar je 2e ide kanaal uit moest schakelen. Zulk advies krijg je dan van VIA technologies. Ipv zeggen dat ze er mee bezig zijn hoor je d''r helemaal niks over verder.

Ja dag |:( Je koopt niet een pc met 4 kanalen waaronder 2 raid waarvan je d''r een niet kunt gebruiken. Dat vind ik ronduit :r
Wie wil er nou nog zonder dma werken :?

Is dat zo raar wat ik nou zeg? Ik mag toch verw8en dat ik m''n dure hardware tot het maximale kan benutten :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Oei diz sux behoorlijk...... ik bedoel kijk naar mijn syteem in mn sig. deze staat in de bestelling....... en ik mag toch verwachten dat alles perfect werd... kost een behoorlijk hoop geld.... mRRa iemand riep iets over een PATCH???????? je bedoelt........ die bij DRIVERS en firmware hier LAatst Gepost was?????????????

• BC3 Victim
Op woensdag 18 april 2001 18:07 schreef -KOD- het volgende:
Oei diz sux behoorlijk...... ik bedoel kijk naar mijn syteem in mn sig. deze staat in de bestelling....... en ik mag toch verwachten dat alles perfect werd... kost een behoorlijk hoop geld.... mRRa iemand riep iets over een PATCH???????? je bedoelt........ die bij DRIVERS en firmware hier LAatst Gepost was?????????????
Ja gewoon die PCI latency patch voor VIA chipsets. Staat ook wel op http://www.viahardware.com/ geloof ik

In ieder geval loste het de problemen met het volledig hangen van de computer als harddisk activiteit groot werd op :)

En ik denk dat iedereen weer op z''n eigen manier die bug ervaart. Maar een bug is het in ieder geval en niet zo''n kleintje ook :(

Pagina: 1