[BC3] Is dit (linkje) geluid van een Maxtor normaal

Pagina: 1
Acties:

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
Dit is mijn 3e hd van Maxtor. De eerste ging kapot, de 2e ruilde ik direct weer in doordat deze teveel lawaai maakte, echter, de 3e maakt net zo veel lawaai. Deze heb ik maar gehouden, ik denk dat de winkel geen stillere heeft. (de 1e was super stil) Ik wil hier bij Maxtor over gaan klagen, maar misschien kunnen jullie het geluid beoordelen. Ik heb er een geluidsrecording van gemaakt:

http://home.hetnet.nl/~koenski/5T020H2.mp3

Het zoemende geluid is de voeding, de disk maakt dat scratching geluid. Hij maakt met disk I/O altijd dit geluid, wat je nu hoort is alleen als ik het outlook programma open.
Alvast bedankt.

signature

• InNuedo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 15:02
waar hou je de microfoon precies?
in de kast? is de kast open/dicht?

mijn maxtor (30 gb 7200rpm) maakt een vergelijkend geluid maar dan veel zachter.. maar mijn kast is dicht..

/edit: tiepen is moeilijk :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:53

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik hoor niks vreemds hoor. Als mijn kast open staat dan klinkt ook ongeveer zo geloof ik.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Was je net aan het stofzuigen ofzow:)...

Harddisk klinkt normaal hoor....als je hem zachter wilt hebben kun je dit instellen met een acoustic management progje (maxtorsite)
gaat wel ten koste van de snelheid...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

...voor een Maxtor klinkt ie echt normaal, een vriend van me heeft precies hetzelfde. het "scratching" geluid (lees hier ook zeer hard en storend) zoals jij het omschrijft is blijkbaar standaard bij maxtor harddisks en ik vind het persoonlijk uiterst irritant.... gelukkig heb ik een IBM hdd, deze is echt heel stil.... misschien toch verkeerde keus gemaakt??....

• brooks123
De microfoon lag naast de disk bij een open kast. Maar zelfs als de kast dicht is kan ik hem nog horen als ik in de keuken ben (10 meter) Tja, en of dit bij Matrox normaal is, ik ben van mening niet. De eerste disk die ik had was hetzelfde type alleen een revision model ouder. die was echt stil. Op deze disk heeft zelfs het sound management tooltje ook geen invloed. (dat geluid die je uit / aan kan zetten is een stuk zachter dan dit geluid) Lijkt me niet zinvol om dan zo''n tool te maken.

signature

• Exirion
  • Laatst online: 23:53

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 19 april 2001 00:44 schreef brooks123 het volgende:
De microfoon lag naast de disk bij een open kast. Maar zelfs als de kast dicht is kan ik hem nog horen als ik in de keuken ben (10 meter) Tja, en of dit bij Matrox normaal is, ik ben van mening niet. De eerste disk die ik had was hetzelfde type alleen een revision model ouder. die was echt stil. Op deze disk heeft zelfs het sound management tooltje ook geen invloed. (dat geluid die je uit / aan kan zetten is een stuk zachter dan dit geluid) Lijkt me niet zinvol om dan zo''n tool te maken.
Nieuwer is niet altijd beter... Integendeel zelfs. Die spullen moeten steeds goedkoper in grote massa''s geproduceerd worden, en er wordt vaak bespaard op allerlei dingen waardoor een schijf minder duurzaam en stil kan worden. Ik vind je harddisk niet gek klinken, maar de mijne is na een jaar nog perfect en ook nog eens lekker stil.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Je schijf klink redelijk normaal.

• BC3 Victim
die van mij (zie onder) hoor ik bijna nooit, zelfs niet bij echt grote loads

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:45

Lordy79

Trotse Fundamentalist

Meer geheugen plaatsen *grin*

Maar het geluid klinkt okee!

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• BC3 Victim
soorry maar je stelt je een beetje aan, dit geluid is echt niet hard hoor dit is normaal.

Een maat van me heeft pas een Alpah cooler gekocht met 2 fans erop, jongen dat is pas erg als je die pc aanzet dan is het net alsof je gaat stofzuigen zo erg, en als je die pc uit zet is het precies hetzelfde voor je oren als dat je net een discotheek uitkomt >:)

wees dus blij

• brooks123
Oke. thanx, ik geloof aan de reacties dat dit niet beklaagwaardigends is. Als dit normaal is en niet duidt op een naderend defect kan ik er mee leven.

signature

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:25
uhm.. ik heb ook een maxtor 7200rpm. een 30gig udma66. die maakt wle ongeveer hetzelfde geluid. maar dat klinkt wat zwaarder. en ik denk ook wat minder hard. ik heb de kast open staan BTW.

maar hij klinkt niet kapot... dussseeh

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Klinkt als een gewoon Maxtor-geluid, mijne klonk ook ongeveer zo tot ik ''m stiller maakte (in removable HD-rack geplaatst, maar eerst ''n dik postelastiek om de disk heen gedaan).
Niets om je zorgen over te maken :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

een vriend van me heeft een 20 gyg maxtor en die klinkt net zo... ik vind het persoonlijk een heel fijn geluidje... hoor je tenminste dat ie ergens mee bezig is :9

Nee ff serieus, Niks mis mee hoor, een ander iemand die ik ken heeft ook een maxtor (30 gyg) en die maakt nog wat meer lawaai en die draaid als een tiet.

Niks mis mee dus :)

Verwijderd

Een seagate maakt ook al zon herry vind ik. Die quantums zijn wel fijner. ik heb dus een seagate :(

Verwijderd

ik heb 2 maxtors 7200 15gig in raid 0 en ik heb dat geluid niet... die van mij zijn harstikke stil...

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:36
vriend van mij heeft een maxtor 20Gig (7200rpm) en die is superstil, beter iig dan mijn maxtor 8,4 Gig (5400rpm)

Verwijderd

ik heb ook een maxtor en hoor dat geluid ook niet. Maar kan ook zijn dat ie niet boven het stofzuigergeluid van mijn koelers uit komt:(

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Wow dan heb je die Quantum Bigfoot van mij nog niet gehoord! Als ik TV zit te kijken en iemand stuurt mij een ICQ berichtje, hoor ik dat aan de HD!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:40

Illusion

(the art of)

ach mijn IBM DTLA307045 klinkt ook zo, alleen hoor je hem niet boven al die casefans uitkomen
misschien dat een keertje defragmenteren helpt, maar defect is ie zeker niet
:)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Verwijderd

ja ik heb ook zo''n seagate en die make me toch een teringherrie niet normaal :[[[[

is daar ook geen proggie voor ofzo

• brooks123
defragmenteren helpt zeker niet, dit geluid is door niks beinvloedbaar. Het lijkt wel of je de platters hoort schuren over hun kogellagers (of zo) En als dit de vooruitgang in hun modellen is, geef mij maar die oude. Ik snap dan ook niet hoe ze zo''n proggie ontwikkelen die de disk stiller kan maken. (dit geluid komt daar altijd bovenuit)

signature

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Ik heb 2x een 5T040H4 in een RAID0 config...

Als ik dat ding aan het defragmenteren zet, kan ik het beneden nog horen (PC staat op 1e verdieping), dat is zo''n 20m....

Dus geluid lijkt me normaal...

Every morning is the dawn of a new error.

• Postman
  • Laatst online: 01-05 13:23
Dit is voor een Maxtor niet normaal. Die van mij is 1,5 jaar oud, en maakt bij full load nog niet zo''n herrie. Ik zou hem laten ruilen bij Maxtor.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op donderdag 19 april 2001 21:45 schreef killerbolt het volgende:
Een seagate maakt ook al zon herry vind ik. Die quantums zijn wel fijner. ik heb dus een seagate :(
Die seagate die jij hebt (ST34321A toch) heb ik in mijn servertje zitten. Is veel luidruchtiger dan mijn 7200RPM Barracuda beestje. Alleen mijn Medalist Pro U-SCSI is luider dan dat ding (SCSI rulez :))

• brooks123
Op zaterdag 21 april 2001 02:22 schreef dodo_devil het volgende:
Ik heb 2x een 5T040H4 in een RAID0 config...

Als ik dat ding aan het defragmenteren zet, kan ik het beneden nog horen (PC staat op 1e verdieping), dat is zo''n 20m....

Dus geluid lijkt me normaal...
Ja, maar de mijne staat niet te defragmenter, ik hoor als mijn koe iets naar de disk schrijft, zelfs als ik een simpel proggie (paint bijv.) opstart.

En de kern van mijn verhaal is toch dat mijn eerste hd (diamondmax plus40 20 GB) absoluut stil was. Dus wat Maxtor met zijn schijven uitvoert...

signature

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 22:47
Ik heb wel eens een 7200 prm 20gb maxtor schijf gehoord en die zoemde alleen maar een beetje, verder niks. Ook onder full load.

• BC3 Victim
neem een seagate u 5 series hoor je helemaal geen fuck van

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
ik zou zeggen dat het een Geiger-teller is. Wat heb je in je PC zitten? Plutonium?

;)

voor een HD klinkt-ie niet slecht hoor!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik herken het geluid goed, maar het klinkt wel erg hard. Dat gekraak zijn de koppen die draaien, die zitten op een stappenmotor. Doordat dit heel snel gaat, klinkt dit als gekraak. (Correct me if I''m wrong)

Om een HD stiller te laten gaan hbben de HDs van tegenwoordig (ik weet niet welke allemaal) een setting die hogere performance maar ook meer lawaai geeft. Bij IBM HDs staan ze op 5 (snelste) en bij de anderen weet ik het niet. (Again, correct me if I''m wrong)
Pagina: 1