[BC3] Aryta cdr''s.. goei of bagger?

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
precies :?

Zijn dit goede cdr''s? Ik heb er persoonlijk nog nooit van gehoord.

Het is gericht op backups bij Dreamcast-games. Ik heb een hoop spellen aangeschaft en wil niet het risico lopen de spellen nooit meer te kunnen spelen, als mijn hond ze plots op eet.

Ik heb gehoord dat slechte cdr''s de laser kunnen mollen van de dreamcast... iemand?

THX

" Play the violent strings of my symphony "

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 05:28
Ik heb er nog nooit van gehoord dat slechte Cd''s de laser mollen dus daar kan ik niets over zeggen. Wat ik je wel kan vertellen is dat je beter backups van spellen kan maken op Philips Cd''s dat doe ik ook altijd en ze hebben me nog nooit in de steek gelaten :) Met andere merken had ik wel eens problemen.

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Goedkoop is vaak duurkoop. De goedkope CDtjes branden wel, maar verliezen sneller hun kwaliteit (minder goed leesbaar, door minder CD-Roms leesbaar, sneller beschadigd).
Ik gebruik nu Philips Silver Premium, maar heb hiervoor Platinums gebrand, werkte ook prima. Als een vriend dus een CD''tje wilt, krijgt die een Platinum, voor de "waardevolle" spullen gebruik ik de Philips Silver Premium

Verwijderd

Dingen werken goed hiero, en het is arita.

Ze hebben zelfs een inet adres: http://www.arita.nl

Verwijderd

Ik gebruik 2 jaar Arita''s en ben dik tevreden. En lasers mollen?! Hmm nooit van gehoord. Eerder dat je dan een coaster alla frisbee krijgt. Over de nieuwe Arita''s ben ik wel te spreken. 3-4 jaar geleden was het bagger. Nu ben ik er voor. Kwaliteit prijs verhouding vind ik dik OK.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:32

bloasfist

Slot-A Crew

ik brand heel m''n leven al arita''s (naja, das dus sinds de hcc dit jaar, daarvoor had ik nog geen fikker), en er is er nog geen 1 mislukt met m''n liteon 12*10*32.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:48
Top cd-r`s heb er hier nu 1000 van staan en hiervoor al 500 weggebrand zijn goed, nog nooit een probleem mee gehad.

Verwijderd

Ik brand soms met Arita.
Meestal met MMore Mettalic''s

Arita''s vind ik wel goeie cd''s net als die MMore.

• Symphony-X
Cool al die snelle reply''s!

vergeet echter niet dat het dus gaat om backups van DREAMCAST-spellen. Ik weet niet of dat iets veranderd, maar ik wilde het nog ff benadrukken.

Ik ben bang dat goedkope cdr''s dus snel slijten en de laser in de DREAMCAST verneuken.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32

DaOverclocker

Overclocker for life...

Mijn menig over Arita is, dat ze op den duur, na veel gebruik, gaan afbrokkelen, van de vette vingers.
Denk nou niet dat ik met mijn poten er vollop op zit!

systeem specs

Verwijderd

Ik brand zelf ook wel eens een Dreamcast CD''tje en ik heb ze ook wel eens op Arita''s gebrand. Het werkt prima alleen maakt de Dreamcast wat veel ''zaaggeluiden'' Tegenwoordig brand ik al mijn Dreamcast spellen op Verbatims 80 min. en je hoort dat ding gewoon praktisch niet meer :)
Philips Premiums vind die ook wel lekker :)
Dus ja.., Arita''s werken er goed mee maar zelf geef ik de voorkeur aan Verbatims & Premiums omdat die meer naar ''uitstekend'' neigen :P

Verwijderd

Ik vind ze een beetje goedkoop aandoen, voor hetzelfde geld heb je platinums, daar ben ik een stuk beter over te spreken.

Verwijderd

heb veel gebrand op Arita''s, vooral 80 min. nooit problemen gehad! Goeie cd''s, alleen weet ik niet wat ze over een jaar doen...

Verwijderd

Arita is :r dat spul blijft nooit lang goed, maar dat zijn alleen maar mijn bevindingen.

Verwijderd

TDK ;)

• Symphony-X
Ik heb inderdaad veel goeds gehoord over de combinatie Philips Silver Premium of TDK en de Dreamcast..

Het is alleen zo, dat ik Aryta backups voor F.6,60 p/s kan krijgen (per order v. 20). Philips/TDK -backups zijn vanaf F.15,-.

Hmmmm...:(

Dat scheelt dus wel een hoop, al wil ik enkel het beste voor mun Dreamcast(je) :)

Verwijderd

fik al 4 jaar met arita nooit geen problemen en oh ja die cd''s van 4 jaar oud zijn ook nog gewoon te lezen dus...:7

• Overspeed
  • Laatst online: 03-05 00:17
Op dinsdag 17 april 2001 19:00 schreef The Dude het volgende:
Arita is :r dat spul blijft nooit lang goed, maar dat zijn alleen maar mijn bevindingen.
Yup, daar kan ik over meepraten... :'(

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• CAP-Team
  • Laatst online: 27-04 22:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik heb hier al zeker zo''n 100 arita''s weggefikt hiero, doen het prima, en m''n cd-speler in de auto kan er tenminste ook goed mee overweg :9 (in tegenstelling tot bijv. TDK, MMore)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Arita is en blijft bagger want een lage prijs en kwaliteit gaan nu eenmaal niet samen kijk hier maar eens http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_quality.shtml

Arita word gemaakt door Ritek = rotzooi :r:r:r:r:r

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op woensdag 18 april 2001 00:29 schreef Dark_Ages het volgende:
Arita is en blijft bagger want een lage prijs en kwaliteit gaan nu eenmaal niet samen kijk hier maar eens http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_quality.shtml

Arita word gemaakt door Ritek = rotzooi :r:r:r:r:r
Hmmmm, dat is toch wel een heel interessante site. Het geeft inderdaad aan dat Aryta ''BAD'' is en Philips silver premium / TDK / Imation ''GOOD''.

Dit zegt toch wel iets. THX :D!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Symphony-X
ik weet genoeg: geen Aryta''s voor mij. Ik eis dat de backups gemaakt worden op Philips Silver Premiums :P

THX peoplez.

Verwijderd

/me Dude gebruikt tegenwoordig puur Verbatim & mitsui.

Verbatim voor de audio
Mitsui voor de data

• dizzytal
  • Niet online
Op woensdag 18 april 2001 00:29 schreef Dark_Ages het volgende:
Arita word gemaakt door Ritek = rotzooi
Hou er A.J.B. wel rekening mee dat er verschillende typen Arita''s zijn. Wil je ze gebruiken, gebruik dan de Arita''s in het blauwe doosje de "High Density" deze worden NIET door Ritek gemaakt!! , maar door Gigastorage Co. en zijn perfect...

De Arita''s (74min) in dat zwarte doosje zijn wel echt minder (ervaring maar worden wel door Ritek gemaakt... Met die "nieuwen" (wit achtig doosje) die op de NL website staan hoor ik ook geen geweldige berichten.

Persoonlijk ben ik ook erg te spreken over de Verbatims.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

CD-R Quality Overview:
The most common factories of quality CD-R''s are:

Mitsui Chemicals: HP, Mitsui, Philips & Sony

Taiyo Yuden Company Limited: Taiyo Yuden, 3M, Sony, Philips, Boeder & Imation

TDK Corporation: 3M, Pioneer, TDK & Yamaha

Kodak Japan Limited: BASF & Kodak

Pioneer Video Corporation: Pioneer

Ricoh Company: KAO & Ricoh

Factories of medium quality CD-R''s are:

Mitsubishi Chemicals Corporation: Sony, Traxdata & Verbatim

Hitachi Maxell, Ltd: KingTech & Maxell

Fuji Photo Film Co, Ltd: FujiFilm

Factories of low quality (=cheaper) CD-R''s:

Princo Corporation: BTC, Princo & KingTech

Gigastorage Corporation: Gigastorage

Lead Data Inc: Lead Data, Lenco & Targa

Fornet International Pte Ltd: Fornet & Magnex

Ritek Co: Arita, BASF, Dysan, FujiFilm, Hi-Space, Intenso, JTEC, Memorex, MegaData, , MMore, Onkyo, Philips, Pony, Ricoh, Rimax, Samsung, Targa, TDK, Traxdata, Waitec & War

CMC Magnetics Corporation: BASF, CMC & Imation

About 95% of the current blank NoName CD-R''s are made in these low quality CD factories

duidelijk toch :):)

• Alkaline
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-04-2022

Alkaline

100% acid free

Als je wilt weten waar je cd vandaan komt, dan kan je CDRIdentifier gebruiken. www.gum.de/it/download/english.htm

The whole is always greater than the sum of it's parts.

• Symphony-X
Nogmaals bedankt mensen :)

Het gaat dus om goede cdr''s, bestemd voor DREAMCAST backups!!!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:12
Arita is rommel. Ik heb hier nog zo''n 50 80min cd''s van Arita staan. Ik zou bijna zeggen: "Ik moet de eerste brander nog vinden die op 8X die dingen beschrijft"... maar die heb ik al gewonden, een Samsung 8x4x32x...

Een Panasonic CRW7503 kan er helemaal nix mee op 8X... dingen zijn niet al te best, maar voor tijdelijke opslag vind ik ze wel best...

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-05 08:34
Op woensdag 18 april 2001 23:32 schreef Dizzytal het volgende:

[..]

Hou er A.J.B. wel rekening mee dat er verschillende typen Arita''s zijn. Wil je ze gebruiken, gebruik dan de Arita''s in het blauwe doosje de "High Density" deze worden NIET door Ritek gemaakt!! , maar door Gigastorage Co. en zijn perfect...

De Arita''s (74min) in dat zwarte doosje zijn wel echt minder (ervaring maar worden wel door Ritek gemaakt... Met die "nieuwen" (wit achtig doosje) die op de NL website staan hoor ik ook geen geweldige berichten.

Persoonlijk ben ik ook erg te spreken over de Verbatims.
Ik heb dus ook die arita cd''s van Gigastore.
Die bevallen me zeer goed.

Dat softwareproggie dat hier genoemd is btw erg handig.
Pagina: 1