[BC3] RAID vraagjes.

Pagina: 1
Acties:

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-05 23:39
Spec''s:

Abit KA7-100 met highpoint raid controller.
2* IBM DTLA 307030 30 GB.

Hmmmm, de vraagjes:

Hoe sluit ik die het best aan?

beide aan dezelfde kabel? of elk een eigen kabel?

En clustergroote? wat is aan te raden?

THX

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Elk op een eigen kabel. Allebei master en alleen op de kabel (dus ook de CDROM o.i.d.)
Zodra IDE moet switchen tussen slave en master loopt de performance drastisch terug !

Clustergrootte, hangt af van je gemiddelde bestandsgrootte.. Heb je heel veel kleine bestanden dan is 4 of 8 KB waarschijnlijk optimaal. Heb je echter bijna alleen maar heel grote bestanden, dan is 32 of 64 KB het snelst.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Als het goed is heb je 2 gewone IDE kanalen, en 2 RAID kanalen. Het moet een HD per RAID IDE kanaal. Als je later nog een RAID wilt hebben, dan moet je ze wel als Slaves erop zetten, maar nu wil je allebei de HD''s als master op de IDE RAID kanalen.

Cluster grote hangt inderdaad van het gebruik af. Eigenlijk heb ik er nog nooit bij stil gezeten, ik gebruik dacht ik 16KB ofzo.

• Orbit
Bedankt.

• Orbit
Nog een extra vraag:

Is er een mogelijkheid om je HD-led nog nuttig te maken bij een raid-opstelling? Want als ik m''n HD op de highpoint controller hang zie ik maar weinig activiteit bij m''n ledje.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik weet niet hoe het bij jouw controller zit, maar bij mij heb ik onafhankelijke led aansluitingen zitten voor elk IDE kanaal, dus als beide harddisken als master aangesloten zitten, kan je aan 2 ledjes zien dat er iets gekopieerd/verplaatst wordt van schijf 1 naar 2...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1