[BC3] Harddisk Ghosten met RAID

Pagina: 1
Acties:

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb hier gelezen dat een image maken van je hd met Ghost niet mogelijk is onder Raid 0. Heeft een tweaker hier al iets op bedacht? Of is er een ander goed softwarepakket die het wel kan?

Alvast bedankt,

Wilko

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

RAID 1 gebruiken ??

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je kunt met ghost toch ook een image maken van een HD waarbij hij volledig negeert wat er nu eigenlijk op die HD staat? (dus ook een image van en ongeformatteerde schijf bv).

Ik zou zeggen, pak je raid schijven en zet ze even als 2e in een systeem en maak er zo''n ghost van. Nadeel: je krijg meerdere ghosts voor 1 raid partitie.

Of ''t werkt? Kweet het niet, maar zie geen reden waarom niet..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Op dinsdag 17 april 2001 15:55 schreef wrcveen het volgende:
Ik heb hier gelezen dat een image maken van je hd met Ghost niet mogelijk is onder Raid 0. Heeft een tweaker hier al iets op bedacht? Of is er een ander goed softwarepakket die het wel kan?

Alvast bedankt,

Wilko
Onzin!

Norton ghost heeft schijt aan raid of niet. Hij ziet je raid0 gewoon als één schijf.
Partition magic heeft er iets meer moeite mee, maar uiteindelijk is het me ook gelukt.
edit:
Voor de duidelijkheid: het werkt gewoon! :) Die link van jou is nu trouwens dood.

Gr Irondog

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
gek genoeg denkt Norton zelf daar anders over, wie heeft nu gelijk? :)

Norton geeft aan dat het _kan_ werken, maar dat het ook _niet zou kunnen_ werken.

Waarsch. hangt het ook van de versie af welke je hebt, die link spreekt namelijk over v5 en lager, terwijl v6 er ook is.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

zolang ze het maar duidelijk over hardware-raid hebben, en niet over stripe sets in win2000 disk management gemaakt (software-raid).

Logisch dat je software-raid volumes niet kunt backuppen met Ghost.

Hardware zou toch perfect moeten gaan.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
De Raid van een Abit KT7a is toch een software Raid? Dan zou het dus inderdaad NIET werken. :'(

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 13:43 schreef wrcveen het volgende:
De Raid van een Abit KT7a is toch een software Raid? Dan zou het dus inderdaad NIET werken. :'(
gloof het of niet, een highpoint controller is hardware....:P
Pagina: 1