Toon posts:

[BC3] Writers Wat is de beste????

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste...

Ik wil graag een writer hebben maar wat zijn de betere writers? En als het kan niet al te duur! Ik heb trouwens nog een u160 scsi in mijn mobo zitten misschien is er wel een brander die deze aansluiting al heeft maar ik kan hem nergens vinden?

Matthijs

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik zou ff in pricewatch bij Plextor kijken, die maken prima fikkers.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Zeker Plextor voor SCSI (hoewel ik zelf een ide LiteOn heb).

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04 15:24

mr_fragle

Don't forget the guide

In de computertotaal van april staat een test. Kijk daar anders ff.

And now the most interresting part of deze grot

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 08:24

JT

VETAK y0

Een philips of Lite-on met burnproof...schrijven met 12x, herschrijven 10x voor minder dan 500 piek.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

het binnenwerk van een Lite-on wordt bij zelfde fab gemaakt als die van Plextor :) ..dus als het budget een rol speelt
..(heb zelf wel een scsiPlex 8/2/20..echt een superhit alhoewel inmiddels wat ingehaald door de burnproofed versies)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

de nieuwe plextor (ide)? 16x

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

lite-on 12x10x32 burnproof

349-

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Het hangt af van je budget. SCSI branders zijn wat duurder dan vergelijkbare IDE branders, dus ik zou dan naar een IDE brander kijken, more bang for the buck onder de meeste omstandigheden.
Ikzelf heb een Plextor 12/10/32A ide brander, en bevalt me prima. Er is nu ook een 16 speed brander van Plextor, met een iets verbeterd burnproof systeem dacht ik.
Budget oplossing is hierboven al aangegeven, is ook niks mis mee.

Verwijderd

Philips goede branders? :r :r
Philips/HP/Sony zijn gewoon goedkope fikkers, je krijgt er waar voor je geld.

Ik zou zelf een Plextor nemen, ik heb voor mijn plextor een Philips en Hp gehad, die Plextor ben ik echt stukken tevredener over, die kapte er ook niet na 9 maanden mee.

Yamaha en Teac schijnen ook wel goed te zijn. Met Plextor doe je zeker geen slechte koop.

Verwijderd

Let er wel op dat de 16X van Plex geen RAW burnen ondersteunt. En dit waarchijnlijk ook niet meer zal worden ondersteund.

Kijk anders hier ff: http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=126

Ik ga zelf dit weekend denk ik voor de LiteOn :9~

Verwijderd

ik heb een hp, een plextor en een liteon,
hp - ouwe kut bakker, nieuwe zullen wel beter zijn....
plextor - scsi 8 speed (8/20), was apeduur! ide is net zo goed...
liteon - ik heb denk ik al 50 cd gefikt,
**NOG NIET 1 MISLUKT!**
- cd = arita & philips -

ik denk dat ik 5 liteon''s kan kopen voor 1 scsi plextor, dus wat je wilt...

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 03-05 09:28
Het valt me op dat niemand de Aopen 1232A noemt, dat is echt een hele goeie writer met een (op papier) betere "burnproof", justlink heet ie bij Aopen. 12x writen, 10x rewriten en 40x lezen (dat laatste weet ik niet zeker, maar who cares?). Ik heb hem ook, en hij is echt goed! Ik heb hem voor 425.- gekocht op een computerbeurs, net iets duurder als de lite-on dus.

Verwijderd

ik dacht juist dat justlink een mindere techniek was...
zit toch ook in yamaha?

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 03-05 09:28
Ik weet niet of het ook in yamaha''s zit, maar het doet hetzelfde als burnproof, maar de gap tussen het punt waar de laser gestopt is, en waar de lezer weer begint, is kleiner. Scheelt weinig, maar toch.

Verwijderd

hier staat wat info over die aopen, liteon en plextor...
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=126&page=1

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Op dinsdag 17 april 2001 11:56 schreef ZarroX het volgende:
Let er wel op dat de 16X van Plex geen RAW burnen ondersteunt. En dit waarchijnlijk ook niet meer zal worden ondersteund.
Maar de oudere 12x wel. En die heb ik :9

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Just Link en BurnProof is hetzelfde principe, maar de eerste techniek laar een minder groot beschadigingetje achter op je cd, en is dus ietsje beter.

Ikzelf heb trouwens de Lite-on 12x10x32, en ben er echt wel tevreden over. Ondersteund alles wat ik wil, na een firmware update tenminste (LS22), en echt heel goedkoop. Maar als ik geld genoeg had, zou ik een Plextor heben gekocht, beter service en kwaliteit, naar mijn mening dan.

• Hoicks
  • Laatst online: 21:43

Hoicks

Techno!

Ik heb 4 maand terug een ricoh 12x10x32 gekocht voor 500 piek. Ben er super tevreden over. En er schijnt een plextor loopwerk in te zitten.. (Heb het niet nagezocht overigens)

Verwijderd

een paar kleine opmerkingen:

bijna iedereen die hier post die zet neer:
"er schijnt een ''blahblah'' loopwerk in te zitten"

ten eerste, dat woordje ''schijnt'' maakt al duidelijk dat het hoogstwaarschijnlijk NIET inzit!
ten tweede, waarom ga je lopen verkondigen dat er een loopwerk van een ander merk inzit?

vind dat maar vreemd, als je zo graag een plextor loopwerk wilt, koop dan een plextor, weet je zeker dat je het hebt en dat het goed is!

m''n laatste regeltjes die ik hier tik:
in een lite-on zit geen plextor binnenwerk hoor! daar is 300 piek prijsverschil toch iets te veel voor!!!

Verwijderd

plextor scsi is zonder meer de beste.
echter zou ik deze niet, als je een u-160 schijf hebt, aan dezelfde channel hangen.

heb de 12/10/32s, prima spul! go for it als je de euro''s ervoor hebt ;)

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 14:28 schreef Eddo het volgende:
een paar kleine opmerkingen:

bijna iedereen die hier post die zet neer:
"er schijnt een ''blahblah'' loopwerk in te zitten"

ten eerste, dat woordje ''schijnt'' maakt al duidelijk dat het hoogstwaarschijnlijk NIET inzit!
ten tweede, waarom ga je lopen verkondigen dat er een loopwerk van een ander merk inzit?

vind dat maar vreemd, als je zo graag een plextor loopwerk wilt, koop dan een plextor, weet je zeker dat je het hebt en dat het goed is!

m''n laatste regeltjes die ik hier tik:
in een lite-on zit geen plextor binnenwerk hoor! daar is 300 piek prijsverschil toch iets te veel voor!!!
bral bral ....
hou dan je smoel als je er geen verstand van hebt
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=126&page=14

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-04 00:37

d-motion

zow... en dan nu...

Hoicks

Volgens jou zit er in een Ricoh een Plextor loopwerk/brandchippie? Dacht het dus niet. Ricoh maakt dus gebruik van JustLink(r)(c) en Plextor van BurnProof(r)(c).

Ik kan niet vertellen van wat voor loopwerk/brandchippie Ricoh gebruik maakt (Want dat heb ik ook niet nagezocht maar het is zeker niet de Plextor/Sanyo? techniek! :)

WWW.RC5.NL

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik zou in elk geval niet voor een Philips brander gaan. Voordat ik mijn mooie Plextor brander kocht had ik een zwart/goude 4 speed Philips brander (via internet, zonder foto gekocht, was lekker goedkoop dacht ik toen).
Alleen maar bagger, goedkope stereo van mijn vriendin kon de CD''s niet afspelen, vond het maar niks.
Mijn Plextor pakt alle CD''tjes die maar geeft, ook cheapo''s zoals Platinum, en is verliefd op mijn dure Philips Silver Premium''s. Nog geen enkele mislukte CD gehad tot nu... Bevalt prima, ben nu ook aan het branden...

[edit] Nog even dit, ik heb slechts 6% CPU usage, met brander en IE open/aan, Athlon 1Ghz, 512MB PC-133 SDRAM, RAID-0 [edit]

Verwijderd

waarom lees ik hier nergens over sanyo vindt ik toch de betere brander en zijn er iedere keer met maxim speed als eerste oh ja burn proof hadden ze ook als eerste...

• WiD
  • Laatst online: 24-04 10:58

WiD

Op dinsdag 17 april 2001 16:05 schreef Glottis of Xanadu het volgende:
[edit] Nog even dit, ik heb slechts 6% CPU usage, met brander en IE open/aan, Athlon 1Ghz, 512MB PC-133 SDRAM, RAID-0 [edit]
Mijn aopen gebruikt hier nooit meer dan 4%, op een dual 550 in win2000.

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 22:35 schreef xf95 het volgende:
waarom lees ik hier nergens over sanyo vindt ik toch de betere brander en zijn er iedere keer met maxim speed als eerste oh ja burn proof hadden ze ook als eerste...
Omdat Sanyo niet te krijgen is in NL. Natuurlijk had Sanyo burnproof het eerste, zij hebben het ook ontwikkeld. Net als justlink door Ricoh ontwikkeld is.

• Duckpower
  • Laatst online: 20:27
De Ricoh MP7125 12/10/32 is ook goed. Die heb ik zelf en bevalt goed. Heeft ook Justlink.

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Pagina: 1