[BC3] Maxtor 40 Gig of Western Digital 40 Gig

Pagina: 1
Acties:

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
als de wd zo''n nieuw caviar model is ZEKER die nemen, is namelijk sneller dan de maxtor :)

Verwijderd

Ik wil graag een van deze schijven kopen, maar zit te twijvelen tussen deze. Maxtor kost 469 en de WD kost 479 dus de prijs is zo goed als het zelfde. Ze zijn allebei 7200 rpm. Ik heb al een WD van 10 gig en die bevalt me prima alleen is hij nu echt vol. Ik heb gehoord van maxtor dat je hem beter niet tegen een andere schijf aan kan zetten,o omdat hij dan te warm wordt. Dit moet wel. Wat raden jullie mij aan. Een andere schijf is ook goed als dit te duur is.

Verwijderd

volgens mij wel. ze zullen vast niet een schijf van 40 gig 7200 rpm van die oude serie hebben.

<edit>

WD CaviarTM 40 GB EIDE Hard Drive WD400BB

</edit>

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 10:13

Flexx

This side up

WD gebruikt het binnenwerk van IBM. En IBM is goed.

Verwijderd

hoe zit het met geluid, ik kan me nl. voorstellen dat 7200 rpm een pokke herrie maakt.

Verwijderd

IK meot dan weer zeggen dat ik voor de maxtor zou gaan. supersnel, en superstil.:z heb het er laatst nog over gehad met iemand in een winkel
hij zei dat van de 100 western digital''s er +/- 20 kapot terug komen ;((ook van IBM) en van de 100 maxtors; 1 B-)
dat zegt toch wel wat. k wil niet zeggen dat het geen toeval was, amar het zet je toch aan t denken. heb zelf een maxtor HD (20,4 gig 5400 rpm, en ik vind m doodstil en supersnel (zelfs als ik met mn oor op me pc-kast zit hoor ik m nog niet! serieus(8>.dus klinkt dit je goed in de oren dan zou ik voor de maxtor gaan. maar goed. het is verder je eigen keus.:)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 22:47
"Western Digital drives are now properly recognized for
geometry, even with VIA Chipsets, but they are still to be avoided for new purchases, because their mechanisms for
data integrity are unsuitable for udma3 or higher"

Dit komt uit de release notes van een van de beta versies van Mandrake 8.0.

"but they are still to be avoided for new purchases"

Tja, das duidelijk, maar ik heb er zelf nog nooit een geprobeerd, maar als ik dat zo zie zou ik toch voor de Maxtor gaan, ze zijn inderdaad superstil :)

• under-world
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

ik heb de maxtor 7200RPM er hier bijhangen ald 2e schijf >Hij spint alleen op als ik hem benader en ik moet zeggen... ik hoor hem wel maar het is zeker niet irritant. Best wel stil idd...

Verwijderd

waarom geen IBM?

• under-world
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

price ???

maar als je het hebt is IBM :9 moet je wel gelijk een goede kopen

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 22:47
Op dinsdag 17 april 2001 19:17 schreef osama het volgende:
ik heb de maxtor 7200RPM er hier bijhangen ald 2e schijf >Hij spint alleen op als ik hem benader en ik moet zeggen... ik hoor hem wel maar het is zeker niet irritant. Best wel stil idd...
Maar hij maakt geen irritant geluid als ie naar een andere plek op de schijf gaat, en das het grote voordeel. Een constant geluid is niet zo''n probleem.

Verwijderd

Als het de WD400BB is , en dat is het hoogstwaarschijnlijk omdat ie 7200 is, is het een perfecte schijf..

Ik heb sinds een paar maanden die schijf en ik kus hem elke avond op zijn platters voorhet slapen gaan ;)

Nee serieus, hij bevalt me perfect, zeer stil en erg snel...

Dit in tegenstelling tot de maxtor 13 gig, 5400 die ik hiervoor had..

Tel daarbij de uitstekende garantie/service van WD en kopen die schijf!!!!

[edit] Ohja ik was vergeten te vertellen dattie totaal niet warm wordt, minder dan mijn ouwe maxtor zellufs..

Verwijderd

Ben ook zeker tevreden met m''n Maxtor>:)
Kopen dus! Heb verder geen goede ervaringen met WD...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op maandag 16 april 2001 22:41 schreef sinterklaasrulez het volgende:
Ik wil graag een van deze schijven kopen, maar zit te twijvelen tussen deze. Maxtor kost 469 en de WD kost 479 dus de prijs is zo goed als het zelfde. Ze zijn allebei 7200 rpm. Ik heb al een WD van 10 gig en die bevalt me prima alleen is hij nu echt vol. Ik heb gehoord van maxtor dat je hem beter niet tegen een andere schijf aan kan zetten,o omdat hij dan te warm wordt. Dit moet wel. Wat raden jullie mij aan. Een andere schijf is ook goed als dit te duur is.
Ik heb 2 WD schijven van 10 en 40 gig ze zin stil en blijven lekker koel, zou geen ander merk willen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
maxtor diamondmax 60plus
altijd draaien, geen gezeik
en je kan zelf kiezen of je meer houd van stilte of snelheid.
Pagina: 1