Toon posts:

[BC3] IBM 30 Gig 7200 rpm probleem ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
*bump*

niemand ? :(

JCviggen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 x 20 GB Maxtor schijven in RAID-0 configuratie, maar ik ben niet 100% gerust in die dingen omdat de kans dat er wat mis gaat toch wat groter is dan met een enkele schijf ...
Daarom had ik een 30 Gb IBM 7200 rpm gekocht als back-up schijf, met als bedoeling een exacte kopie te maken van m''n primaire partitie zodat ik m''n hele systeem zou kunnen restoren bij een eventuele crash.
In het achterhoofd dacht ik dat wanneer ik nog eens wat geld over heb, ik dan een tweede IBM koop en dan 2 IBM''s in RAID ga gebruiken en 1 Maxtor als back-up, de andere verkopen. Een IBM is iétsje sneller en het zou ook weer 20 Gb extra ruimte zijn :)

probleem : m''n PC crasht als ik de IBM gebruik... niet onmiddelijk maar na verloop van tijd hangt ie onverbiddelijk.
Ik gebruikte partition magic om een partitie te kopiëren maar in de allerlaatste fase kreeg ik daar een fout (iets van size does not match with FAT etc etc)
Bij het gewoon kopiëren van bestanden van m''n raid array naar de schijf kreeg ik ook na 1 min of zo een lock-up.
Gereboot en de zaken gelaten voor wat ze waren, 30 minuutjes gesurft, weer een onverklaarbare lock-up.
M''n systeem was in geen dàgen nog gecrashed.

IBM er dan maar weer uit en problemen verholpen ... kan het aan die IBM schijf liggen of ... ?

Ik gebruikte enkel m''n 2 schijven die op m''n ATA100 RAID controller hangen, en de IBM op de primary master zonder enige andere stations ...

alvast bedankt voor enige suggesties of bedenkingen

JCviggen

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 14:54
Probeer eens met ghost een ghost (exacte kopie) te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 april 2001 09:18 schreef Focus het volgende:
Probeer eens met ghost een ghost (exacte kopie) te maken.
Heb Ghost niet liggen thuis en ik vond het gisteren ook niet meteen op het internet (nou ja een file van 16 Mb maar die ga ik niet downen met m''n 65K modempje - adsl of kabel nog niet beschikbaar :()
Maar feit blijft dat onder windows m''n PC crasht als de schijf in m''n systeem zit, en dat een kopie van een partitie ook mislukte om een of andere reden ... ga straks proberen de schijf bij aan m''n RAID controller te hangen ipv de primary IDE

JC

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had ook een IBM, deze liet de pc ook crashen tijdens veel schijfactiviteit (kopiëren dus). Dus er was iets mechanisch kapot ofzo denk ik, omgeruild voor onderstaand schijfje. Nu doet alles het weer.

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 09:36 schreef DuronDude het volgende: ... ga straks proberen de schijf bij aan m''n RAID controller te hangen ipv de primary IDE
op die manier krijg je dus echt je 1e partitie NIET op die ibm...je kunt er dan niet eens meer mee booten...:P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 april 2001 13:14 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

op die manier krijg je dus echt je 1e partitie NIET op die ibm...je kunt er dan niet eens meer mee booten...:P
dat gaat wél, nah ! ;)
m''n striping array is disks 1 en 3 en daar start hij van op, ik kan perfect aan 2 of 4 een HD hangen die dan wordt herkend als een normale drive, onafhankelijk van de striping array.

JC

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 13:15
http://www.tweakers.net/meuktracker/634?t=987627071&
Misschien heb je hier wat aan.
Hoop het niet(of misschien wel) maar kijk hier eens, viel me gisteren op.
Succes j.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 18 april 2001 23:01 schreef jahako het volgende:
http://www.tweakers.net/meuktracker/634?t=987627071&
Misschien heb je hier wat aan.
Hoop het niet(of misschien wel) maar kijk hier eens, viel me gisteren op.
Succes j.
Na de drive er 2 dagen uit gehad te hebben heb ik ze er weer ingestopt en ze werkt nu perfect blijkbaar ... kan echt niets fout meer merken.
Ben er nochtans 100% zeker van dat alle kabels perfect zaten en zo ...
Computers blijven rare dingen, maar als problemen zichzelf oplossen is het altijd positief ;)

JC
Pagina: 1