[BC3] hdd op udma zetten-->moeilijker dan je denkt

Pagina: 1
Acties:

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 20:40
Jaja, dat is weer eens iets anders. Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn Seagate Barracuda 2 (30,6gig) op udma zet. (abit kt7raid)
ik ga naar start, configscherm, systeem, apparaatbeheer, dan naar....schijfstations of naar scsi-controller, en dan? ik zie nergens iets.....?
thx

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op DMA bedoel je?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• mad_dog
jaja, dat geeft snelheidswinst (zeggen ze) en sisoftsandra zegt try with dma in windows on ofzoeits

Verwijderd

In apparaatbeheer op + voor schijfstations (links) klikken dubbel klikken harde schijf dan tab instellingen.

Verwijderd

Configscherm, systeem, apparaatbeheer, schijfstations, bij elk schijfstation bij Instellingen vinkje voor DMA zetten. Als je toch bezig bent kun je het ook bij je DVD/CD-drive(s) doen.

• BC3 Victim
Je was er al bijna :)
ga naar start, configscherm, systeem, apparaatbeheer, dan naar....dubbelklik op schijfstations...selecteer je hdd...eigenschappen...instellingen.. en voila...daar vink je ff DMA aan..

Ff rebooten en het werkt...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• mad_dog
ja,,,,daar staat dus niks.....
ik dicteer
opties
verbinding verbreken-->aan
synchronisatie van gegevensoverdracht aan
verwisselbaar uit
interrupr 13-eenheid aan (niet veranderbaar)
automatisch bericht voor plaatsen van schijf uit (niet vernaderbaar)
Huidige stationstoewijsing is G,H
daaronder gerserveerde stationsaanduidingen maar die kan ik ook niet veranderen.
....wat nu....?

Verwijderd

Je moet dat met een of ander VIA progje doen . Via DMATOOL .

• BC3 Victim
onder interrupt 13 blabla moet ie staan...

nah vaag dan...dan dekt hij at je schijf dat niet ondersteund denk ik?? :?

• mad_dog
bij cdrom kan ik wel een vinkje zetten maar zegt ie dat het niet compatibol is (aopen 48speed)>?

• mad_dog
ik denk dat mijn schijf het wel ondersteund...ata100
dus zal toch wel ,denk ik
ik kijk dat wel ff na....waar kan ik dat proggie trouwens vinden?

Verwijderd

Ergens op de VIA site.

Verwijderd

Dit is een scsi drive ? Correct me if i''m wrong maar daar hoef je toch helemaal geen dma aan te vinken ?

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 17:50 schreef Keescpk het volgende:
Dit is een scsi drive ? Correct me if i''m wrong maar daar hoef je toch helemaal geen dma aan te vinken ?
O ja, nu je het zegt. Case closed.

• mad_dog
AHJOOOOOOO
IK BEN GENAAIDDDDD!!!
ik heb 3 maanden geleden bij powerline een HDD gekocht,ik vroeg om snelle ata100 en 7200rpm, ze gaven me de seagate barracuda 2 330630 a
ga ik naar seagate site, staat dat het een ata 66 is
WHAT THE f*CK!!!!!!!!!!!!!!!!!
:(
AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
zo......en nu?

• mad_dog
en tussendoor, windows ziet het als een scsi drive.....maar het is een highpoint ata 100 controller....dat is volgensmij geen scsi

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 17:53 schreef mad_dog het volgende:
AHJOOOOOOO
IK BEN GENAAIDDDDD!!!
ik heb 3 maanden geleden bij powerline een HDD gekocht,ik vroeg om snelle ata100 en 7200rpm, ze gaven me de seagate barracuda 2 330630 a
ga ik naar seagate site, staat dat het een ata 66 is
WHAT THE f*CK!!!!!!!!!!!!!!!!!
:(
AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
zo......en nu?
En nu... een leuk stukje in de shopsurvey? :)

• mad_dog
is hier niks maar aan te doen, op de bon staat....30gig hd op 7200 rpm......
fuck die zaak, die is niet de 1e keer dat ik er ben genaaid..en ja, dit hoort ik de shop survey, maar kan ik daarnog iets aan doen?

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 14:22
Pff, het boeit echt niks of de interface van je HDD ultra ata 66 of ultra ata 100 is hoor. Dat loopt echt wel even snel.

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 18:07 schreef Gregoor het volgende:
Pff, het boeit echt niks of de interface van je HDD ultra ata 66 of ultra ata 100 is hoor. Dat loopt echt wel even snel.
Dat is waar, maar als je in een winkel om een ATA100 vraagt moeten ze niet met een 66 komen aanzetten en die verkopen als 100.

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Dit probleem heb ik dus ook, en er is nog geen echt antwoord gegeven.
Mijn DVD wil niet op DMA, terwijl hij dat wel kan (W2000 zet ''m er namelijk wel op)
Dat DMA tool zit volgens mij in de 4in1.

Verwijderd

Zijn er voor die highpoint controller geen aparte drivers ? Is hier volgens mij al vaak langs geweest even de search gebruiken...

• mad_dog
okee...hardstikke bedankt allemaal, nog 1 ding...op de site van powerline staat het als ata66/100
en op seagate site als ata 66
???

Verwijderd

Ten 1e: Een Seagate Barra2 is UDMA66, geen UDMA100(boeit ook geen ene ruk :))

Ten 2e: Als je je hd op de Highpoint controller hebt hangen, kun je UDMA niet instellen, die mogelijkheid heb je alleen als je em op normale IDE-controller hebt hangen, op de Highpoint controller draait ie standaard op UDMA.

• mad_dog
okee, hartstikke bedankt, dan ga ik ff powerline naaien...want u ata 66 is niet 100 en ook niet ata66/100....
bedankt!!!!!!
>:)

Verwijderd

Waarschijnlijk is er een tooltje die je HD op ATA100 zet, net als bij Quantum drives

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:53

Beaves

Usque ad Finem

Waarschijnlijk is er een tooltje die je HD op ATA100 zet, net als bij Quantum drives
? Gaat een beetje moeilijk als je net zoals ik 3 Quantum''s hebt die U66 hebben.

Ik heb zelf 4 HD''s op een Promise U100 controller, aangezien die in Windows als SCSI controller wordt gezien kan je geen DMA instellen. Gelukkig zet de controller het zelf al aan.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Ik zat nog even op de Seagate site te kijken en kwam dit tegen:

ST330630A
ST330631A

Die laatste is ATA100, die 1e is ATA66

Ze komen overigens beide uit de Barracuda2 serie.

Verder vind ik niet dat je moet gaan lopen zeiken, aangezien er geen verschil is tussen ATA66 en ATA100, zeker niet als je maar 1 schijf draait op je Highpoint controller

• mad_dog
nou, teneerste, ze mogen het niet verkopen als ata100 als het 66 is, dat kan niet, vindt ik. als ze die fout nou 1 keer hadden gemaakt, maar ze verkopen het als ata100, dat kan niet,
ten 2e, ik wil over 3 maanden, als ik wat geld heb, een raid bouwen, met nog een schijf, dan was het wel fijn geweest, 2 keer ata100....maarja....
Pagina: 1