[BC3] files van 699MB branden (?)

Pagina: 1
Acties:

• steenz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik heb een HP8100i-brander, en ik heb problemen met het branden van files die bijna een hele (80 min.) cd vullen.
Iedere keer als ik zo''n file probeer te branden, verloopt het proces als normaal, maar lijkt de cd na afloop leeg, alsof hij de TOC (table of contents) niet heeft geschreven. Ik heb Easy CD Creator 5 en Nero 5 gebruikt, beide geven hetzelfde resultaat.

Iemand anders kan dezelfde files wel op dezelfde cd''s branden (met een andere brander)...

Nou vraag ik me af of iemand dit probleem ooit gehad heeft, of er van gehoord heeft. Zo ja, is het dan op te lossen en wat is de oorzaak?

Dank,
steenz

Verwijderd

Je bent zeker niet de enige met dit probleem. Ik heb zelf een Sony CRX100E, en die jouw HP heeft hetzelfde looptwerk.
Je moet ff je firmware updaten naar de nieuwste versie, en dan brandt ie weer alles...

http://www.cdrinfo.com/

• steenz
Volgens de HP site had ik de laatste firmware, maar ik zal nog eens kijken op die site je je opgaf. Bedankt.

• Marv
  • Laatst online: 19-05-2021
Moet je de cd meteen afsluiten... en niet multisession kiezen... suc6 :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• steenz
Heb ik geprobeerd :)
Ik vind dit net op hun site (na heel veel pagina''s doorgeworstelt te hebben):
* The 8100 series drives can write up to 78 minutes 30 seconds on an 80-minute disc.

Dat betekent dus dat het opzettelijk niet kan. Nou was die link van die drivers wel goed (hacked codecs voor de Sony drive), alleen blijft zowel dat update programma als dat van HP zelf zeuren dat ik geen HP geinstalleerd heb...
Heel vreemd, ik zoek nog verder (heb ook maar alvast HP gemaild...)

Verwijderd

HP sux...?....

• steenz
Inmiddels gelukt met die hacked Sony firmware versie 1.0n ipv 1.0g van HP. Bleek dat ik gvd alle software moest installeren (echt alle, ik heb het met minder geprobeerd, maar kennelijk doet hij iets bijzonders als je op ''volledige installatie'' drukt) die oorspronkelijk bij mijn brander zat.
Nou was mijn brander 2 jaar oud, dus je kunt bepaald wel zeggen dat mijn systeem hier vervuild is met bijv. Easy CD Creator 3.5 (ik heb 5), Adobe Acrobat Reader 3.01 (ik heb Acrobat 5) etc.
Best wel KUT dus :(
Schijnt overigens wel weer te kunnen de-installeren, dus dat probeer ik laterz ook nog wel :)

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Misschien met de capaciteit van de CD? Ik heb namelijk een vrachtje ThatsWrite CD''s.... die zouden 700 MB moeten kunnen opslaan... maar niet dus. BasF heeft CD''s die toch NET dat kleine beetje groter zijn. Zelfs met CD''s van de Aldi (Medion en Lifetec) heb ik minder problemen.

Btw.. ik heb vergelijkbare problemen als jij met m''n HP-9300 in combinatie met ECDC 5. Als ik fik, fikt hij ALLEEN de TOC; hij is dan ook al na zo''n 30 seconden klaar met fikken.

Probeer eens een ander brandprogramma zoals Nero; daar heb ik dat probleem NIET mee. Ik heb dat probleem trouwens niet altijd gehad met ECDC 5, maar het probleem deed zich al zeer snel voor. Ik heb niet het idee dat het ligt aan de hoeveelheid data die je wilt fikken, maar puur aan het programma zelf

Verwijderd

Dat gaat niet want je hebt 10-20 Mb nodig voor de "lead-in, lead-out"!!!!

• steenz
Beide reply''s hierboven hebben de rest van de thread niet zo best gelezen :D
Ik zei dus, dat ik het met verschillende burnproggies had geprobeerd, dat iemand anders het wel kon op dezelfde cd''s en bovendien, dat het inmiddels was gelukt...
Denk dus niet dat het veel zin heeft om nog te zeggen dat het onmogelijk is :D
Pagina: 1