Toon posts:

[BC3] Taiyo Yudens. Shit of echt superkwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde de laatste tijd veel over de
Taiyo Yuden cdrz. Echter ik hoor de telkens tegenstrijdige dingen. De een zegt dat het afgekeurde shit is, de ander zegt dat het superkwaliteit is. Wat is het nou? :?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het is een ieder geval beter als Ritek, ik heb er alleen maar goede ervaringingen mee...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:50
zijn ze zo bijzonder dan?

zijn ze toevallig behalve goed ook erg goedkoop ??? (waar)

*cutebrit heeft ook een paar 100 nieuwe cdrs nodig..

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Taiyo Yudens is gewoon een top merk, waarom, zie hier:

http://www.plextor.be/english/technical/cdrmedia.html#PXW1610TA

Ze maken dus ook philips premium cd-r''s.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag dit, omdat er mensen zijn die beweren dat de blanco spindels die bv bij cdrwinkel.nl verkocht worden de afgekeurde cdz zijn die niet het label van philips of sony mogen dragen. Daarom worden ze ook zo goedkoop verkocht

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:12
Is onzin, Ritek maakt een heleboel blanco zooi, zoals princo, Arita en nog wat dingen waar ze geen naam op (durven te) zetten.

Ritek heeft destijds ook Philips cd''s gemaakt (die dus dezelfde kwaliteit hadden als arita''s)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op maandag 16 april 2001 19:41 schreef _JGC_ het volgende:
Is onzin, Ritek maakt een heleboel blanco zooi, zoals princo, Arita en nog wat dingen waar ze geen naam op (durven te) zetten.

Ritek heeft destijds ook Philips cd''s gemaakt (die dus dezelfde kwaliteit hadden als arita''s)
Ik heb 2 jaar geleden veel op Philips Taiyo Yuden gebraden en nu doen diezelfde cd''s het nog perfect in mijn cd player, maar Philips Ritek cdrs van een paar maanden zijn nu al naar de klote :( :r |:( ;(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:51
Enige GROTE nadeel van deze spindels is dat er geen beschermlaag aan de bovenkant zit waardoor deze CDRs gevoelig(er) zijn voor mechanische slijtage/mishandeling.

Ik heb vorige week ook een spindel van deze Taiyo Yudens besteld en kwam daar eigenlijk pas achter bij het openen van de spindel. :(
Verder branden ze prima en gebruik ik labels om ze te beschermen (niet de ideale oplossing omdat labels ervoor kunnen zorgen dat de cd "uit balans" raakt)
Ik weet niet of het verstandig is om op de onbeschermde bovenkant te schrijven... daar moeten de experts zich maar over uitlaten.
Pagina: 1