[BC3] HD wel in WIN niet in BIOS te zien

Pagina: 1
Acties:

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 12:56
Hoi,
Heeft iemand enig idee hoe het komt dat ik een HD (4.3 Quantum U/33) niet in BIOS, opstart en "plain" DOS zie, maar na opstarten Windows wel?
HD staat -volgens mij- op slave ingesteld, maar kon jumper settings niet vinden op de schijf. Misschien daar foutje gemaakt?
(kan ''m nu niet voor Ghost gebruiken...)

Arnie

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat kan ja, want Windows omzeilt de BIOS met dat soort dingen. Linux trouwens ook, dus een harddisk die disabled is in het BIOS kan gewoon herkend en gebruikt worden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 12:56
Hmmmm was niet helemaal duidelijk, denk ik. Ik wil m voor ghost images gebruiken; moet ''m dus zien in DOS.
Weet iemand wat ik moet doen?
Arnie

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hmmmm was niet helemaal duidelijk, denk ik. Weet iemand wat ik moet doen?
Zorgen dat de jumpers van AL je schijven goed staan (maw: een schijf aan dezelfde kabel mag dus niet ''single'' staan gejumperd!), en zorgen dat de BIOS niet op ''none'' maar op ''auto'' staat voor het IDE kanaal waar die disk zit aangesloten (In Standard CMOS settings). Anders vind ie em nooit!

Suc6

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen