Toon posts:

[BC3] Geluiden van goede schijven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een IBM 30GB/7000. Die maakt héél andere geluiden dan mijn oude WesternDigitalCaviar 10GB/5400. Na alle rampverhalen over IBM-schijven ben ik nogal huiverig. Maar wat zijn de normale geluiden?

WDC: draaien is luid dof gebrom, koppen maken een hard knorrend geluid tijdens lezen en schrijven.
IBM: draaien is zacht hooggierend geluid, koppen maken continu een irritant hoog tinkelend geluid (alsof springveren aangespannen worden). Zijn het eigenlijk de koppen wel die ik hoor, als er helemaal niet gelezen en geschreven wordt?

Verwijderd

Topicstarter
Oei!

Maakt die IBM net toch een eng luid geluid: KRAAAKKSS.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Koop in elk geval geen Seagate, die krengen maken toch een herrie...|:( En de uitval is ook nog eens vrij hoog aangezien die dingen ook nog es loeiwarm worden....:(

Western Digital daarentegen is erg stil...:z en koelO+

IBM is over het algemeen ook niet echt lawaaierig te noemen...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Koop iig ook geen Quantum Fireball!! Ik heb er een en als Win2k wordt opgestart ga je door het kabaal van schrik in de hoek zitten met je handen over je oren! ;)
Ik weet niet hoe het met de nieuwere Quantum HD''s is, ik hoop dat die minder dB produceren!

Ik zou zeggen neem een Maxtor. Heb ik goeie ervaring mee en die dingen zijn ook haast niet te horen.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
idd, de maxtor die ik laatst heb gekocht, is zo stil dat je nauwelijks hoort of ie ''t eigenlijk wel doet. Wel handig dus, zo''n IDE-ledje :)

Systeem

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 13:49 schreef vandenberg het volgende:
idd, de maxtor die ik laatst heb gekocht, is zo stil dat je nauwelijks hoort of ie ''t eigenlijk wel doet. Wel handig dus, zo''n IDE-ledje :)
Denk dat bij jou de accoustic management nog aan staat (staat ie standaard op). Daardoor issie wel erg stil, maar zijn vooral de zoektijden een stuk langzamer... Je kunt dus nog een leuke snelheidswinst halen als je dat proggie van Maxtor nog ff gebruikt om dat accoustic management uit te zetten.
Trouwes: een IBM kan ook net zo stil zijn als die maxtor, maar dan moet je accoustic management ook aan zetten...

Enne augustus: ik zou zo snel mogelijk de boel backuppen! Dit klinkt heel erg slecht...

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op maandag 16 april 2001 13:59 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Denk dat bij jou de accoustic management nog aan staat (staat ie standaard op). Daardoor issie wel erg stil, maar zijn vooral de zoektijden een stuk langzamer... Je kunt dus nog een leuke snelheidswinst halen als je dat proggie van Maxtor nog ff gebruikt om dat accoustic management uit te zetten.
PsyFlux,

Bedankt voor de tip. Niet dat-ie nu echt traag is, maar sneller mag altijd :)

Systeem

Pagina: 1