Toon posts:

[BC3] Welke Drivers voor Zipdisk drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week gebruik ik voor m`n studie een zipdrive onder Win2k. Met de standaard drivers kan ik zips lezen. Schrijven gaat niet, maar na enige tijd staat het bestand er dan toch op. (removable disk (F:) Status Not responding. (task manager)

Met de Iomega drivers is het ong. hetzelfde verhaal. Met die uitzondering dat tijdens het writen heel windows hangt.

Het is een Zip-100 Iomega drive (IDE) die als slave de ata-66 cable deelt met mn dvd drive (master) op de secondary IDE controller. De HDD zit apart en doet het prima.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
ZIP-drive heeft geen extra drivers nodig voor windows.

Probeer hem eens aan een ''gewone'' 40-aderige kabel te hangen.

Houdoe

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

[dom]Welk merk?![/dom]

edit:
Heb je de iomegaware geinstalleerd?!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Heb je misschien een Via 686B southchipset samen met een SbLive!?

Dan moet je nog effe wachten tot Via een bios patch uitbrengt

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 09:55
die ik heb ook de Via southbridge en een SB live en geen problemen

de config is:
ide 1.1 :: Seagate 30 gig udma 66
ide 1.2 :: Zipdrive 100
ide 2.1 :: Plextor 12/10/32A :9
ide 2.2 :: Pioneer 105F DVD (region free :9)

dus die patch heb ik i.e.g. niet nodig gehad
en zou ik de zip eens aan ide1.2 hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, sorry nogmaals sorry.

Drive: iomega oem drive, ide.
Drivers: standaard win2k, en iomega die op
de cd staat.

HDD zit apart (betere performance?)
FDD als slave samen met CD-rom (master) op ata66 cable.

Ik heb een sblife. weet niet of ik een Va 686B southbridge heb, of de oude (686a ?)
het mobo was een kt7 (is er op geprint en met een stickertje overgeplakt) waar een kt133a chipset op is gezet (vermoed ik) dus wellicht geen 686b southbridge.

Iomegaware. zal eens kijken op de cd.
Zip+HDD op dezelfde cable? kan het proberen idd. thanx. `K zal zometeen ff rebooten en tryen.

Update:Drive op 1.2 zetten dus als slave op m`n primary IDE channel helpt niet.
Ben ff naar de Iomega site iomega ware downe en testen.

Update:FF met Iomega support Gechat, niet dat die veel te vertellen hadden maar goed.
IDE channels switchen. sja al geprobeerd. iomegaware installen. Getest, helpt niet.
In andere pc testen. drive werkt perfect.
(onder win98 met een heel crappy pc:()

Oftewel het verhaal met de via 686 southbridge/sblife lijkt me het meest logische. Wachten op een bios update?

Liever niet. Heb een PC met alleen maar Quality onderdelen, en dan krijg je dit. Wat een onzin. Ik denk ff na, maar wellicht neem ik een externe (duurdere) Drive.

Verwijderd

Topicstarter
Het is erg vervelend, zip werkt dus gewoon in een andere pc prima. Drive inruilen helpt dus niet. de drivers die ik geprobeerd heb werken niet goed..
Het enige wat ik kan doen is een 40-aderige kabel gebruiken. ipv een 80 aderige ata66 cable. Alhoewel ik vermoed dat het geen fok uitmaakt. De drive leest namelijk perfect.

Alleen schrijven zorgt ervoor dat er iets mis gaat... rond 30-50% stopt ie met writen. en is het dus weer (Removable disk (F) Status:Not responding (task manager)
Pagina: 1