Toon posts:

[BC3] Hard disk formatten + pertities verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude hd van 2gb, mijn broertje heeft hem ooit geformat in de bios van een 486 (|:()

Nu wil ik hem dus ff als extra hd''je gebruiken maar mijn computer kan er niet meer mee omgaan, vroeger kon hij het wel

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat er weer een partitie opkomt van 2gb en mooi geformat is :?

Verwijderd

fdisk openen. Alle partities DELETEN :) en dan weer nieuwe aanmaken naar eigen keuze

Verwijderd

Topicstarter
Fdisk kan de hd niet detecteren; fout in configuratie ofzo

Verwijderd

Low Level Format is dan ook wel te doen
Proggie daarvoor vind je (ligt aan het merk)
Op de homepage van de hd fabrikant *D

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 21:23

DarkSide

theres no place like ::1

Detecteerd je bios hem wel goed.
Zet je bios anders ff op LBA mode.
En probeer fdisk dan nog eens.
Anders ff een tooltje van de fabrikant downloaden en hem lowlevel formatteren (dit is wel extreem, maar kan soms helpen)

Hmmm rabbie was iets eerder

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zal het proberen

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10-2025

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

een dergelijk probleem had ik ook met een oude 4Gb drive. WinNT en Linux installeerden er niet op, omdat ze hem op de één of andere manier niet detecteerden. Wat met de master/slave instellingen zitten kloten, uiteindelijk alle jumpers verwijderd, bleek ie het ineens goed te doen.
Daar zou bij jou ook wel eens iets mis kunnen zijn.

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:15
Ooit een hdd gezien van >528MB die een low-level format overleeft in LBA modus? Ikke niet. Ooit een 850MB geprobeerd, die beging hetzelfde. Uiteindelijk spoor 0 vergeetachtig, weg partitietabel...

als je een low-level format doet met zoiets, altijd in standaard modus doen, niet met LBA translation.
Pagina: 1