IBM''s schijnen het snelst te zijn, maar is het snelheidsverschil tussen een maxtor 7200 rpm en een IBM 7200 rpm scijf ook werkelijk in de praktijk merkbaar ? (win98se)
Verwijderd
Ik zou zowiezo GEEN IBM kopen, heel slechte ervaringen mee en ik zie ook op dit forum alleen maar klachten erover. Die dingen gaan heel snel kapot! Ik had er twee gekocht, binnen week waren ze kapot. Dus voor mij geen IBM meer en voor vele andere tweakers denk ik ook niet meer
Snelheids verschil zal denk ik niet zoveel uitmaken, al heb ik nooit wat gelezen over dat de ibm sneller is dan de maxtor
Snelheids verschil zal denk ik niet zoveel uitmaken, al heb ik nooit wat gelezen over dat de ibm sneller is dan de maxtor
Verwijderd
Ik zweerde vroeger bij IBM, maar ik had tijdelijk een maxtor 7200 rpm in mijn kast en die presteert bijna evengoed maar maakt een veel mooier en stiller geluid.
Ik heb bijde ik heb een 20 gig van IBM en een 40 gig van maxtor heb met bijde nog nooit problemen gehad, maar inderdaad de maxtor maakt een iets mooier geluid al hoor ik ze geen van bijde met m ''n kast dicht. Het zijn volgens mij alletwee prima schijven ik merk kwa snelheid geen verschil (ze zijn alletwee 7200 RPM)
Hoe kun je nou een vergelijking maken tussen twee merken. Elk merk heeft goede en slechte apparatuur. Hoogstens kun je naar de reputatie van het betreffende bedrijf kijken.
IBM heeft een betere naam in de servermarkt, door complete oplossingen aan te bieden, maxtor in de privé markt, door goedkope en goede drives aan te bieden.
IBM heeft een betere naam in de servermarkt, door complete oplossingen aan te bieden, maxtor in de privé markt, door goedkope en goede drives aan te bieden.
Alaaf, waar zijn die smurfen!?!
Verwijderd
Ik heb er echt heel veel over gelezen en rondgevraagd en mijn conclusie is: de Maxtor DiamondMax en de IBM 75GXP series lijken heeeel erg veel op elkaar... even snel en even weinig lawaai (als je tenminste bij allebei accoustic management aan of uit zet, want bij de maxtor staat ie standaard aan en bij de IBM''s standaard uit). Maar helaas zijn er wat productieprobleempjes bij de IBM''s geweest die een redelijk hoog uitvalpercentage veroorzaken 
Zie [topic=129518] voor meer info hierover.
En bovendien is de productie van de 45 gigabyte versie ondertussen gestopt (misschien vanwege die problemen), dus die schijf is vrijwel nerges meer te krijgen....
Zie [topic=129518] voor meer info hierover.
En bovendien is de productie van de 45 gigabyte versie ondertussen gestopt (misschien vanwege die problemen), dus die schijf is vrijwel nerges meer te krijgen....
Pagina: 1