Toon posts:

[BC3] hdd pl**rusheet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ga ze dan eens koelen ;)

Verwijderd

Hallo iedereen,

Of het is me nooit eerder opgevallen of er is iets goeds mis met mijn HDD''s. Ze zijn zo ongelooflijk heet dat ik ze niet met mijn handen kan aanraken na een uurtje internetten of whatever.. IS DAT NORMAAL?!?!?

Ik schat dat ze zeker over het kookpunt zitten...

Zou meteen de vele lockups verklaren :(

Verwijderd

Gewoon goed koelen die handel anders krijg je van de zomer echt helemaal problemen.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:43
wat voor HDs?
een simpel 80mm fannetje kan wonderen doen, aangezien je HD eigenlijk 1 grote heatsink is...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Dit kan niet goed zijn... geen enkele hd wordt zo warm. Of je zit te overdrijven, of ik verbaas me er heel erg over dat ze het zelfs nog doen ook! Als ze echt zo ongelooflijk heet worden zou ik ze maar es terugbrengen. dan is er gewoon iets mis mee, en koelen helpt daar nix tegen... Ze worden dan wel minder warm, maar ze gaan toch vroeg of laat kapot, want dit hoort gewoon niet voor een hd!

Verwijderd

Wel eens een SCSI schijf in een server gevoeld :-) ik heb eens meegemaakt dat de SCSI-kabel die op schijf lag gewoon bruin/zwart was gekleurd doordat die schijf zo heet werd, en die server deed euh doet al wat jaartjes dienst :) met de zelfde schijfjes ... voor de zekerheid uiteindelijk toch wat extra koeling aangebracht ;) leek ons wel verstandig ...

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 19:27 schreef malfa het volgende:
Wel eens een SCSI schijf in een server gevoeld :-) ik heb eens meegemaakt dat de SCSI-kabel die op schijf lag gewoon bruin/zwart was gekleurd doordat die schijf zo heet werd, en die server deed euh doet al wat jaartjes dienst :) met de zelfde schijfjes ... voor de zekerheid uiteindelijk toch wat extra koeling aangebracht ;) leek ons wel verstandig ...
yeah, okay die 15000 toeren hd''s worden echt heet... maar ik neem aan dat dit gewoon een normaal pc''tje met een 7200 toeren hd is...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
7200 toeren word ook aardig warom hoor, volgens mij overdrijft hij gewoon een beetje....

Gewoon een HD koeler halen, of zelf een koelertje erop knutselen.
Pagina: 1