[BC3] hdd maakt "doek" geluid

Pagina: 1
Acties:

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

Topicstarter
ik zat vanmiddag ff op de grond met de bedrading van m''n computer te klooien, terwijl de computer aanstond (ik zat met m''n hoofd dus dicht bij de hdd), en m''n hard disk aan het lezen was, en toen maakte hij een soort laag tik geluid. het was meer van "doek - doek - doek - doek" met tussenpozen van ongeveer een halve seconde. wat is dit nou weer :? staat m''n hdd op ''t punt te overlijden ofzo? :( :( :(

owjah: ''t is een seagate 6,4 GB van ongeveer 2 jaar oud (typenummer weet ik zo niet)

voor de zeikerts onder ons ;): search leverde niets op :P

Verwijderd

Mischien komt het wel omdat je aan je pc zat te knutselen toen hij aan stond :?

Verwijderd

lijkt er wel op dat i gaat overlijden
lijkt ook op iets wat hij aan het wegschrijven is ,omdat het om een bepaalde
tijd is
maar zolang die het blijft doen lekker van genieten en afwachten !!!!

een geen doek doek ervaren iemand ;)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Als dat "doek doek" geluid het resultaat van een versleten lager, dan kun je alvast koffie met cake inslaan want dan krijg je binnenkort een begravenis. >:)

Oja, en ik zou alvast maar een extra backup draaien voor het geval dat.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ach jah je weet ''t niet. Ik zou alles wat belangrijk is even backuppen.
De Western Digital Caviar van m''n server (3.2 Gb) maakt nu al iets langer als ''n jaar leuke geluiden. Die zegt *KLAK*.
En niet zachtjes, maar echt hard :D. Gaat door merg & been dat geluid als ''t stil is :). Maar hij doet het nog steeds :P.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 16:14
Jammer, dat hier regelmatig van die mensen posten die geen fatsoenlijk ABN kunnen typen. Het is begraFenis ...

Hopende hiermee de tweakers scene een beetje opgevoed te hebben ;)

En even op de topic terugkomend, ik heb ook een Seagate schijf en die heb ik momenteel al reeds 6 maal geruild in 2.5 jaar tijd. Door de doek, tjoek geluiden. Weinig vertrouwen meer in Seagate.

-

• wipe-out

wipe-out

Topicstarter
ok, dat ding is dus hoogstwaarschijnlijk kapot aan ''t gaan :'( :( Backup''s heb ik al gemaakt, want ik heb niet zo''n vertrouwen meer in dat ding.

eigenlijk maar een klote harde schijf, als ie ''t al na ruim twee jaar begeefd. :r

• wipe-out

wipe-out

Topicstarter
nee, want dan zet ik computer altijd uit (met stekker uit ''t stopcontact :o). ik legde gisteren alleen wat draden goed die achter de computer lagen, want ik zat er telkens met m''n poten tegenaan, en toen hoorde ik dat m''n hd zo''n raar geluid maakte.

• wipe-out

wipe-out

Topicstarter
het waren gewoon de draden aan de achterkant van m''n computer (muis, speakers, beeldscherm ed). geen draden die in de computer zelf zitten

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik had een 3.2GB seagate schijfje een jaartje geleden, die deed het ook niet meer (was een ander probleem). Na wat mailtjes naar seagate heb ik hem op mogen sturen en heb na een paar week een nieuwe 8.4GB schijf terug gekregen. Op seagate''s site kan je checken of er nog garantie op zit.

Wat je ook kan doen is hem ff aansluiten op een pc met S.M.A.R.T. misschien dat dat uitsluitsel geeft, ik heb wel eens van iemand gehoord dat hij toen een bericht kreeg dat zijn hdd bijna dood was. Seagate zal dat dan ook als een legitieme opstuur reden zien.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 23:59 schreef Juicy het volgende:
Jammer, dat hier regelmatig van die mensen posten die geen fatsoenlijk ABN kunnen typen. Het is begraFenis ... Hopende hiermee de tweakers scene een beetje opgevoed te hebben ;)

En even op de topic terugkomend, ik heb ook een Seagate schijf en die heb ik momenteel al reeds 6 maal geruild
Je hebt gelijk maar al reeds is ook wel wat overdreven.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 00:28
kan ook zijn door de vibratie van je kast dat de powerconnector ff beweegt en je hdd geen stroom meer krijgt.. typisch het geluid wat jij beschrijft, heb het ook wel als ik (de test pc) in loop te wroeten met de kap eraf en dan tijdens het werken wat draadjes probeer weg te werken, kom ik met de hand tegen de powerconn. doek doek.. trr..klik, en hij loopt weer.. ach ja het is de test pc, is wel vaker voorgekoemen.. echt gezoend?.. denk het niet... maar werkt nog steeds 24-7 als www, en ftp server hier...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb ook erg slechte ervaringen met Seagate schijven...

Die dingen zijn zo lawaaierig, traag en worden veel te snel veel te warm....;(
Vandaar dat die krengen zo snel kapot gaan....

Geef mij maar Western Digital of Maxtor:7

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1