[BC3] Welke HD is het snelst (oude dingen zijn het).

Pagina: 1
Acties:

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik ben nu bezig met een netwerk server aan het opzetten, maar voordat ik Windows ga instaleren, wil ik weten welke HD het snelste is.

Ik heb 3 HD''s:
1 Seagate Medalist 2,1 GB
1 Quantum Bigfoot 1,2 GB
1 Quantum Pioneer 2,1 GB

Ik wil het liefst 2 HD''s in mijn systeem maar dan wel de snelste. Ik heb al tijdelijk Windows op de Quantum Pioneer gezet, maar dat vond ik gewoon sloom gaan :(.

Verder is het een P166 met 48 MB geheugen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ga naar de homepage, van die hd''s.
Let vooral op het aantal toeren (5400...enz) en de avg. acces time.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• frennek
Deze dingen zijn zo oud dat ze er niet meer op staan :(.

Ik zal wel effe verder zoeken hoor, maar als toevallig een tweaker het weet, dan kan hij het gelijk posten.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Dat is afhankelijk van de toepassing :)

bijv. die bigfoot was in zijn tijd erg goed in sequentiele lees/schijf akties met (zeer) grootte bestanden.

je hebt er trouwens d''r niet bij staan welke controller en welke revisie. Maar zoek ff bij wat hardwaresites naar besprekingen v/d schijven en je weet waarschijnlijk genoeg.

De snelheid van de schijf is namelijk afhankelijk van o.a. de tract-to-track tijd, de gemiddelde toegangstijd, de controller.
En als als laatste welke versie van dat model. Zo weet dat de bigfoot in diverse versies gelevert is en bij de ene was de 1.2 zo''n beetje het topmodel, en bij latere het instappertje.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• frennek
Van de Seagate Medalist heb ik het gevonden. Nu nog de andere HD''s.

Ik wil dus 1 HD voor windows gebruiken en 1 HD voor Counterstrike met nog een klein beetje zooi.

Het liefst wil ik dan de D schijf een 2,1 GB hebben.

• frennek
Ik heb al het 1 en ander weten te bemachtigen aan informatie:
de Seagate Medalist: http://www.seagate.com/support/disc/specs/ata/st32122a.html

de Quantum Bigfoot:
87 K cache
15,3 average seek time (MS)
23,6 maximal seek time (MS)
25,2 average acces time (MS)
6,3 track to track (MS)
4,5 average linear speed MB/sec
7,3 Cache read speed MB/sec
82 HDDspeed IDX

de Pioneer (iets andere grote)
40 KB cache
12.3 Average seek time (MS)
18.7 Maximal seek time (MS)
19.8 average acces time (MS)
5.9 track to track (MS)
5.4 average linear speed MB/sec
8.7 Cache read speed MB/sec
277 HDDspeed IDX

hopelijk hebben jullie nu genoeg informatie.

• frennek
Kom op, niemand??

Ik wil de server vandaag af hebben.

Verwijderd

Het ligt eraan wat je wilt als je een server wilt draaien is de access time belangrijk ga dan voor scsi.

bv
Atlas 10k_2

• frennek
|:(, ik gebruik alleen spullen die ik hier heb liggen. Dus 1 van die 3 HD''s.

Hij moet 24/7 aanstaan, op lan party''s Counterstrike draaien. Bij mij op het netwerk Counterstrike. En ''s nachts downloaden.

Ik heb al veel info opgezocht (zie een paar posts terug) en hopelijk kunnen jullie nu een uitspraak maken. Meer info kan ik niet zo snel meer vinden.

Verwijderd

OK, als je wil donwloaden zou ik toch een wat grotere schijf nemen als ik jouw was, dat ding is zo vol! Als je snele verbinding hebt en altijd wat te dowloaden hebt (zoals ik) heb je af en toe aan 40 gig niet eens genoeg :r laat staan met 2 gig

Als je spel als counterstrike wil spelen en er optimaal gebruik van snelheden bij lanparty wil hebben zou ik ook een wat grotere schijf nemen die sneler is (accestime, rotatiesnelheid etc.). Volgens mij als je spel al installeerd (volle instal) is je hd al voor de helf vol, waar wou je dan nog downloaden

Bytheway, je netwerkje moet ook beetje snelheid hebben en lage ping :) als je lekker snel wil spelen

Verwijderd

Test je hd''s met Hdtach en de gene met de minste access time die pak je.

Heel makkelijk.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als je met zo''n bak een HL dedicated server wil draaien, dan kan je dat beter laten denk ik. Laat dan iemand met een snelle bak een non-dedicated server draaien, dat is waarschijnlijk sneller.
En nee, als je HL+CS erop installed dan heb je idd geen ruimte meer voor evt. downloads.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• frennek
Ik heb een Casema verbinding, dus echt snel vol gaat dat ding niet :(. Ik denk MAX 200 MB per dag en dan leach ik het ''s ochtends weer naar mijn eigen computer.

Maar misschien neem ik later wel een andere HD maar eerst kijk ik of het zo goed gaat.

Ik heb in mijn broertjes computer nog een 5,6 GB Quantum Firebal zitten, misschien is dat wat.

• frennek
Kom op. Ik sta NU op het punt om hem in te bouwen!!
Pagina: 1