ik heb nu al zo vaak gelezen dat je hd hier veel langzamer door wordt, maar is dat wel waar? Ik heb hier een Aopen 40x en een IBM DTLA307045 aan 1 kabel hangen met de hd als master en ze staan beide op UDMA ingesteld. Ik dacht bij het inbouwen van het hele zootje dat ik liever een ide kabel minder gebruikte (vanwege de luchtstroom die geblokkeerd wordt voor die 7200 toeren hd) ten koste van wat snelheid. Maar ik heb es de cd-rom van de kabel afgehaald en de hd is dan met hd-tach net zo snel als dat de cd-rom wel als slave op de kabel zit.
Misschien dat het wel wat uitmaakt als de hd en de cd tegelijkertijd in gebruik zijn, maar dat is een beetje moeilijk te meten omdat het processorgebruik dan al omhoog gaat door het lezen van de cd-rom. Als de hd dan wat langzamer gaat valt het niet te zeggen of dat door de IDE kabel komt of door het hogere processorgebruik...
Maar ook bij het installeren van windows bijvoorbeeld heb ik niet het idee dat de boel ook maar iets langzamer is... het is in elk geval te verwaarlozen...
Misschien dat het wel wat uitmaakt als de hd en de cd tegelijkertijd in gebruik zijn, maar dat is een beetje moeilijk te meten omdat het processorgebruik dan al omhoog gaat door het lezen van de cd-rom. Als de hd dan wat langzamer gaat valt het niet te zeggen of dat door de IDE kabel komt of door het hogere processorgebruik...
Maar ook bij het installeren van windows bijvoorbeeld heb ik niet het idee dat de boel ook maar iets langzamer is... het is in elk geval te verwaarlozen...