[BC3] Probleem bij inlezen DVD in Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb hier een DVD liggen die niet gelezen kan worden door Windows 2000, niet vanaf een Windows 98 bootdisk en ook niet door een verse Whistler Beta 2 install. Ik dacht dus dat het schijfje niet goed was, maar bij twee anderen werkt hij wel gewoon.

Toen ging ik m''n drive (Pioneer 10/40) verdenken. Deze heeft de laatste firmware en is niet regiovrij gehacked oid. Maar toen ik die drive in een andere PC (met Windows 98) zette werkte het ook gewoon.

Wat kan hier in hemelnaam aan de hand zijn :?

Dit is de fout in Whistler en Windows 2000, vanaf de command line van die bootdisk kan ik wel de root dirlist opvragen, maar bestanden en directories die daar staan bestaan allemaal niet:

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~a.tinus/error.jpg

Windows 98 installeren gaat een beetje lastig omdat Windows 2000 er al opstaat en bovendien moet dat kreng maar gewoon in Win2k werken :7. Ik heb verder met geen enkele DVD problemen en heb ook al de nieuwste ASPI drivers.

Wie heeft er nog een tip?

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Heb ik ook gehad, eerst dacht ik dat het aan windows zelf lag maar na mijn firmware geupdate te hebben (reden was regiovrij maken) deed hij het ineens wel gewoon goed dus ik zou je firmware gewoon ff updaten

hier is een site voor regiovrij makende firmware: perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/

• Wouter Tinus
  • Niet online
Volgens dat programma is het wel goed ja :). Tnx.

• Wouter Tinus
  • Niet online
Ongelooflijk... die "regiovrije" firmware (waardoor ik nog 0 ipv 4 keer kan veranderen :() werkt wel :).

Verwijderd

je moet daar niet naar kijken, hij is nu gewoon compleet regiovrij.
voor een progie die checkt of je drive echt regiovrij is moet je ff op deze site kijken: firmware.inmatrix.com/
volgens mij staat het onderaan!

Verwijderd

aspi32 al geinstalleerd?

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 10:18 schreef markzw het volgende:
aspi32 al geinstalleerd?
HIJ DOET HET NU TOCH!!! wanneer lezen jullie nu eens een keer iets voor jullie posten :(
Pagina: 1