[BC3] Kan een U160 schijf op een UW controller?

Pagina: 1
Acties:

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:06
Kan zo''n schijf (in dit geval een IBM 10K met 4mb caching, 4ms seektime) op zo''n controller? En heeft dit zin?

Is een 2x IBM aan een Promise / HotRod sneller in Raid 0?

• Eastern
Niemand?

Verwijderd

Elk scsi protocol is backwards compatible. Dus jouw u160 controller snapt zonder problemen die disk. Je zou er zelfs een scsi-2 disk aan kunnen hangen. De schijven presteren natuurlijk niet sneller doordat de controller sneller zou kunnen. Heb hier ook gewoon een u2w schijf aan een u160 controller hangen.

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 15:20 schreef RainbowBears het volgende:
Elk scsi protocol is backwards compatible. Dus jouw u160 controller snapt zonder problemen die disk. Je zou er zelfs een scsi-2 disk aan kunnen hangen. De schijven presteren natuurlijk niet sneller doordat de controller sneller zou kunnen. Heb hier ook gewoon een u2w schijf aan een u160 controller hangen.
Edit: dit werkt ook andersom. Dus je u160 schijf kan op een uw controller. Heb je alleen wel een u160 lvd kabel bij nodig met actieve terminator.

(Hmm foutje, dubbel post dingetje ;])

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Om een u160 disk aan te sluiten op een UW controller heb je geen lvd scsi kabel nodig hoor, gewoon een ''normale'' UW kabel is dan voldoende, omdat de scsikaart (een 2940uw bijvoorbeeld) toch niet hoger als 40mb kan... als je een u2w controller had dan wel natuurlijk (die speciale kabels hebben een ''twist'' in de bedrading..

A wise man's life is based around fuck you

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 16 april 2001 15:28 schreef zwelgje2 het volgende:
Om een u160 disk aan te sluiten op een UW controller heb je geen lvd scsi kabel nodig hoor, gewoon een ''normale'' UW kabel is dan voldoende, omdat de scsikaart (een 2940uw bijvoorbeeld) toch niet hoger als 40mb kan... als je een u2w controller had dan wel natuurlijk (die speciale kabels hebben een ''twist'' in de bedrading..
HIer een 2940-Pro met een Atlas IV. Gewone kabel en losse terminator en dit werkt perfect.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Denk er wel aan dat je je U160 HD (die normaliter op LVD staat ingesteld) omjumpert tot een gewone SE setup. Dan moet je hem pas aansluiten op een UW controller.

SCSI Hardware (zowel controller als devices) zijn backwards compatible.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

heb ik hier ook op een 2940u/uw 25mb/s

• Eastern
Maar... is het wel echt snel? Ik bedoel wordt je schijf niet ''zwaar'' genekt door zo''n oude controller?

En is de IDE RAID oplossing niet sneller?

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Me oude IBM 10Krpm schijf is sneller dan de 7200 rpm EIDE RAID setup die ik heb gehad. Maar dan werk ik vooral met een hoop kleine bestanden zodat acces times relevant zijn. De RAID setup kon sequentieel meer trekken dan die IBM in zijn 1''tje. Echter nu ik de nieuwe Quantum Atlas 10K II heb, is dat niet
meer zo. Die trekt in zijn 1''tje al 40 MB/s, De software RIAD met 2 van die dingen trekt mijn U2W bus vol !

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Pagina: 1