[BC3] IBM harddisk crash.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een 30 Gb Hd van IBM (3 maanden oud) nu heb ik gisteren met partionmagic mijn C schijf geformateerd en geconverteerd van NTFS naar FAT 32 en daarna maakt hij een krassend geluid en geeft ook een DISK fout bij het opstarten, kan het iets met Partition Magic te maken hebben, omdat hij tijdens het converteren al met foutmeldingen kwam, of is de HD gewoon gecrashd ??
Er schijnen ook IBM bootdisken te zijn waar nog wat te redden mee valt iemand misschien een adres waar die te downloaden zijn ??
Alvast bedankt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Hoe klonk dat krassende geluid? alleen dat ie heel veel data leest of ECHT krast? in geval van het tweede even de hele disk leeghalen en dan omruilen in de winkel. Dan zet je je backup weer terug en dan is het weer fixed.

• BC3 Victim
Ok maar hoe haal ik nu de disk nog leeg, hij wordt niet meer herkend er staat zo"n 20 Gb data op, dus dat zal nu wel verloren zijn ?!?!? :'(
Het is zo"n kras om de 2 seconden, net of die naald blijf hangen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 10:54
mijn broer had dat ook.... dat krassende geluid was vooral in een van de sporen in het begin... (het opstarten van windows)

het is wel vanzelf overgegaan....

succes!

• BC3 Victim
Maar hier blijft het krassen en windows wordt ook niet opgestart.

Verwijderd

gewoon terug sturen naar de leverancier of als je dat niet vertrouwd naar ibm

• BC3 Victim
Ja helaas moet het maar.

• BC3 Victim
Ik neem aan dat je fdisk al geprobeerd hebt? (oftewel van voren af aan beginnen) ?

Probeer eens een dos bootflop en kijk dan of je met fdisk wat met die schijf kunt..

• BC3 Victim
Nee nog niet geprobeerd eigenlijk, bedankt voor de tip.

• BC3 Victim
Ook dit werkt helaas niet, zelfs niet met de IBM bootdisk.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Probeer gewoon HEEEL LANG (40- minuten) te wachten en kijk dan of windows draait. Probeer in het uiterte geval de PC waar je NU achter zit te GoT''en even open te maken, die ibm erin en alles overpompen wat belangrijk is. Mocht je hdd te klein zijn vraag dan even aan de winkel of je even een nieuwe alvast mee kan nemen en de oude houden en maak je even een backup als dat lukt en breng je daarna de oude terug.

Als je een winkel met écht goede service hebt willen ze het in de winkel ook nog wel voor de doen als het niet te druk is>:)

Edit: PS, niet repairen, stuk is stuk en je hebt garantie, anders zit je over een half jaar zélf met de brokken. Ik heb ook al 1 schijf teruggebracht om deze reden, een Maxtor, mijn houdige is nu ook weer een Maxtor en heb er geen problemen meer mee dus vraag indien mogelijk aan de winkel of je een ander merk kunt krijgen want volgens mij zijn die IBM''s de laatste jaren :r geworden.

• BC3 Victim
Ja ok, nou hij is teruggestuurd, er was echt niks meer mee te doen.

Pagina: 1