[BC3] Primary HD opeens verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 12:15
Hallo

Ik heb een raar probleem. Ik start koud mijn AMD 1Ghz op MSI k7T turbo, en mijn seagate 30 gig en m,axtor 45 gig worden gewoon gevonden. Na een tijdje is opeens de priamry HD weg (seagate). Rebooten helpt niet, de bios kan hem dan niet vinden. Alleen een volledig koude start doet hem weer verschijnen. ZOu het kunnen dat mijn 300watt voeding toch te weinig is ?

Mijn digidoc 5 laat behoorlijk vaak een signaal horen aangaande de 12 volt spanning, maar als ik kijk is het meestal 12.5 of 12.6.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
had vanmiddag ook zoiets, heb je de instellingen in je bios voor cmos setup op auto staan?, bij mij stonden ze op none en dan pakt ie de schijf ook niet...:z(bijna)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• zeef
dat is het rare, het maakt niet uit of de bios op auto staat of op manueel geselecteerd. zolang je bezig bent is er geen probleem, maar na een tijdje niets doen zit ie zo vast als een huis

Verwijderd

Hmmmm voeding lijkt me niet, als je potmeter zegt dattie nog steeds 12v is.. check de 5 volt ook.. is dat ok dan is het eerder je HD die gewoon vaag loopt te doen, of je IDE controller.. maar je 2e hd ziet ie wel, dus lijkt me ook onwaarschijnlijk

• zeef
nee de 5v is ok die is rocksolid, de 12v fluctueert wat, dat kreng piept bijna constant, maar het is nooit onder de 12,5 op de display. IDE2 de maxtor gaat perfect. Ik ga even opnieuw installeren, just in case.