[BC3] Wat heb je aan een promise kaart 100 ATA ???

Pagina: 1
Acties:

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik zie hier overal dingen over die Promise kaartjes ATA100 en 66
Maar wat heb je aan zo''n kaart.
Ik heb zelf een Maxtor 30,7 GB schijf
die gewoon op mijn moederbord zit op ide1.

Maar is die kaart net zo iets als scsi ??

Ik heb wel als ik via mijn DVD speler dus DVD''s kopieer dat mijn systeem gewoon helemaal traag wordt

1 is daar voor zo''n kaart dat je dus zonder
dat je systeem traag wordt alsje iets
via de DVD speler na de HD kopieer.

Maar graag reactie''s heb al via de search gekeken en maar daar kon ik alleen installatie problemen vinden over deze kaarten.

Maar kan iemand mijn helpen.

2 Tevens wat houd dat RAID in ???
ik zie dat ook vaak voor bij vliegen.

Alvast bedankt voor het lezen.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Zoek maar eens ja. Korte uitleg volgt hier:

add-on pci ide controllers (zoals promise en highpoint) zijn voor het toevoegen van ide kanalen. Zo''n kaartje is alleen maar geschikt voor harddisks, waardoor je je cdrom/brander/dvd aan de onboard ide kanalen kunt hangen. Onboard kun je ook maar 4 apparaten, dus zodra je 5 apparaten hebt moet je wel naar zo''n controller uitwijken.

Raid zorgt voor veiligheid van data als een harddisk fysiek kapot gaat (raid1) of voor parallelle verwerking van data, waardoor je harddisks als het ware sneller gaan werken (raid0)

Verwijderd

Die promise kaartjes worden gebruikt om IDE HD''s op aantesluiten als het moederbord geen ATA66 of ATA100 ondersteunt en je schijven hebt die dat wel ondersteunen en je de maximale performance van je schijf wilt.

de duurdere uitvoeringen van die kaartjes hebben een raid controller die doen dan het zelfde maar met meerdere schijven kan je dan een sripe set of mirror set creeren.
simpel gezegd met stripe maak van meerdere schijven 1 grote schijf (sneller), of mirror dan maakje van 2 schijven 1 schijf met de capaciteit van de kleinste schijf en een kopie op de ander(veilig)
ook bestaat er raid 5 maar dat is met minimaal 3 schijven en scsi en is een combinatie van miror en stripe.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Je kan ze redelijk makkelijk ombouwen naar een ata100 RAID controller, dat is vanuit mijn optiek het enige voordeel van die dingen.

Ik kan het dan ook aanraden....

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zaterdag 14 april 2001 15:50 schreef BBL the 2nd het volgende:
Zoek maar eens ja. Korte uitleg volgt hier:

add-on pci ide controllers (zoals promise en highpoint) zijn voor het toevoegen van ide kanalen. Zo''n kaartje is alleen maar geschikt voor harddisks, waardoor je je cdrom/brander/dvd aan de onboard ide kanalen kunt hangen. Onboard kun je ook maar 4 apparaten, dus zodra je 5 apparaten hebt moet je wel naar zo''n controller uitwijken.

Raid zorgt voor veiligheid van data als een harddisk fysiek kapot gaat (raid1) of voor parallelle verwerking van data, waardoor je harddisks als het ware sneller gaan werken (raid0)
hoi,

kaarten zijn geschikt voor het aansluiten van alle ide-apparaten; dus niet slechts voor harddiscs.

echt waar......

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1