Growing old is mandatory, growing up is optional.
Verwijderd
Verwijderd
Als jij een UDMA100 schijf aan een UDMA66 controller draati, heb je op dat moment gewoon een UDMA66 schijf. Geen probleem.
Ik neem aan dat je gewoon ge-fdiskt heb?
Zo ja moet dat gewoon werken op UDMA66 snelheid.
Verschil tussen UDMA100 en UDMA66 is trouwens toch te verwaarlozen omdat dan ook andere factoren een rol gaan spelen.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Nadat je een schijf geinstalleerd hebt moet je er partities op aanmaken, dit doe je met FDISK.
Dat je ''m onder dos niet kunt benaderen kan aan een heleboel dingen liggen.
Heb je de schijf ook laten detecteren in je bios? Druk tijdens het opstarten op [del] en kies in het menu wat je krijgt voor ''auto detect harddisk'' indien aanwezig. Mocht je dit niet kunnen vinden kijk dan even bij ''standard CMOS setup'' of je schijf daarbij staat.
Overigens is UDMA100 niet sneller dan UDMA66 met de huidige schijven, daar zou je echt een 15k RPM schijf voor nodig hebben..
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Maak even een windows opstart-diskette en gebruik die, dan zie je de schijf waarsch. wel...
ipv. nou gelijk te zeggen ''het glas is half leeg'', ik ga er eerst van uit dat ''t halfvol is en later zie ik wel verder
Verwijderd
hoeft niet , ruil em maar met de mijneOp vrijdag 13 april 2001 19:16 schreef carpcrack het volgende:
Hoi hoi, ik ben dom...
kan ik een udma 100 harde schijf op een udma66 moederbord inpluggen?
toeval maar ik heb vandaan een WD caviar 40gb 7200 rpm op mijn kt7 aangesloten
sisisoft sandra bench :
udma 33 8000
udma 66 13000
mijn disk (ata100) 19352
kan wel dus
So? Dit heeft niets met het verschil in DMA te liggen, waarsch. heeft het meer te maken met de omringende zaken. Hoe ik hier bij kom? Om een mooi voorbeeld te noemen, je hoogst genoemde snelheid kan al door een DMA33... en die 13000 van UDMA 66 al helemaal, hier is dus duideljk iets anders de bottleneck..sisisoft sandra bench :
udma 33 8000
udma 66 13000
mijn disk (ata100) 19352
dan primaire slave seagate baracuda 2 udma 66
dan secundaire master seagate udma 33
en een secundaire slave quantum schijf van 5 gig
maakt t nou uit als ik de p.m op udma 100 laat draaien en de slave op udma 66 of kan ik ze beter beide op udma 66 hebben draaien?
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Verwijderd
Scheelt waarschijnlijk niets in snelheid met een UDMA100 controller als je de 100 schijf op een 66 controller hangt. Of een procentje of 2...3...4...
dus primaire controller met op master udma 100 en op slave udma 66 dus 2 snelheden op de primaire ide controller kan dat of is t beter om de eerste schijf die nu op 100 zit terug te zetten naar 66?
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.