Toon posts:

[BC3] Gebrande cd''s doen het niet in mijn cd/dvd speler!

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Maar wel in mijn brander. Ik heb een HP8100 brander en een lite-on 12x/40x.
Het ligt niet aan het merk cdtjes want ik heb er al een paar van liggen van een vriend en die doen het wel.
Ik gebruik nero, en heb iso level 1, mode 1, iso 9660 en geen resticties aan. Dit heb ik volgens mij altijd aanstaan en normaal gesproken doen de cdtjes het ook, maar niet de laatste twee.
Wat kan het zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee? :'')
Ik kan nergens op internet vinden wat de standaard waardes zijn van Nero. En ik heb weleens gehoord van merken cds die sommige cdrom lezers weigeren, maar aangezien ik cds heb liggen van dit merk die door iemand anders zijn gebrand en die m''n cdrom speler gewoon accepteert.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:41
het zijn niet toevallig cd-rw`s he?

Verwijderd

Sluit je brander de schijfjes wel goed af???

Verwijderd

Topicstarter
Nee het zijn geen cd-rw. Het zijn Nashua cd-r 700MB.
Daarnaast sluit ik bijna nooit m''n cds af, kan ik later er nog mooi wat bij zetten. Ondertiteling voor me divx films.
Dus dat is het probleem ook niet. En ik heb nog 23 van die cds liggen.
Toch bedankt.
Iemand anders nog een idee.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 12:57

yGiDoRp

Sawasdee

Op zaterdag 14 april 2001 10:04 schreef The_Bass het volgende:
Daarnaast sluit ik bijna nooit m''n cds af, kan ik later er nog mooi wat bij zetten.
|:(

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dat nou voor reactie.
Ik heb 65 divx films die ik niet heb afgesloten en die doen het prima. Het zijn gewoon mulitsession cds, zodat je later er nog een ondertiteling file bij kan zetten een een ini file van microdvd.
Toch niets gek aan.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Sessie sluiten of CD sluiten moet geen ruk uitmaken normaal

Alleen als ik CD''s niet helemaal afsluit doen ze het niet in mn autoradio :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Pak een iets anders dan Nero..

Dat zal wel moeten helpen denk k..

Verwijderd

Cd hoef je inderdaad niet te sluiten, zolang je de sessie maar sluit! Verder zou ik niet weten waar je probleem aan licht. Mischien heb je iets ingesteld in nero? Of je windows is gaar aan het worden? of je brander natuurlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Een schone installatie is net gedaan en ik heb niets veranderd in Nero. Ik vandaag eentje gebrand van het merk acer en die doen het prima in me cd/dvd speler. Alleen die nashua doet het dus niet in me cd/dvd speler, maar dus wel in me brander.
Mijn brander lijkt me dus ook niet het probleem.

Verwijderd

dan lijkt me in dit geval dat het gewoon aan het cd merk ligt :)

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-04 14:39

rik

Ik heb een dezelfde brander en de CDRWs doen het goed in mijn DVDspeler (Toshiba SD100). CDRs natuurlijk niet want die leest ie niet :)

--- Oops dacht dat je een lite-on bakker had. Verhaal klopt nu dus niet meer, naja wissen is ook zo''n kul ---

Verwijderd

snap je probleem, weet ook niet waar het aan ligt. Als ik ceedees van mijn maat in mijn cdspeler douw, ziet ie geen bal en blijft ie hangen, moet ik zelfs de stekker eruittrekken en er weer indouwen en meteen op het eject knoppie drukken (dus nog voordat ie de cd ff kan leze). Waar het aan ligt, geen idee, maar wel zwaar kut. :(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Niet alle dvdspelers kunnen gebrande cd''s afspelen... Sony bijvoorbeeld niet, mijn philips wel, die heeft 2 lasers...

Van de dvd-rom spelers weet ik dat die van aopen het in ieder geval wel kan!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

en pioneer lukt het ook makkelijk, ook cdrw trouwens

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

Het ligt aan de combinatie cd-r en je cd-speler. Je vriend zal een ander merk/type cd speler hebben, en daar doet ie het dan wel.
Gewoon kijken wel merk je cdspeler slikt

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat ik het een beetje raar vertel, maar het feit is dat ik dus een cdtje van nashua heb die door een vriend gebrand is en die me dvd speler wel pakt.
Dat is dus het vreemde, en ik heb vele merken cds en alles pakt me dvd speler.
Het lijkt er dus op dat mijn brander een nashua cd dus zo brand dat de brander hem alleen kan lezen. Maar die theorie zal ik morgen bij een vriend uit proberen.

Maar in ieder geval bedankt voor de reactie''s, ik hoop dat er nog een oplossing tussen zit. Want die 23 cdtjes staan te wachten om gebrand te worden. :)

Verwijderd

EEN CD moet je volledig afsluiten anders kan die niet afgespeeld worden in een AUDIO device... die herkent geen multisessions.... dus sluit die cd Af gewoon DISK-AT-ONCE fikken..... en fik op een lichte kleur cd dat maakt ook uit (PLatinum of Mitsui)

Verwijderd

ww

Verwijderd

sorry, ging even mis.
Een late reactie, maar ik heb het probleem ook gehed met een CD met mp3's. Wilde niet afspelen op Pioneer DVD speler.
Opniew een copie gemaakt, maar 8*branden ipv 16*: resultaat perfect, speelt alles af.
Pagina: 1