[BC3] ik snap er niks van.....rare harddisk Maxtor 40GB

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
ik heb het volgende probleem.
ik heb net een nieuwe harddisk gekocht, een maxtor 40gb,ik heb deze als master en een 10 Gb harddisk als slave.
nu heb ik alles geinstalleerd, en als ik in windows zit loopt hij soms ineens vast en start hij opnieuw op en kan dan mijn harddisk niet meer vinden in de autocofiguratie na het scannen van mijn memory bij het opstarten. als ik mijn computer dan helemaal uit zet en dan een minuutje ofzo doe en daarna weer aan zet, dan vind hij hem weer wel!
aan de kabels ligt het niet, die zitten er allemaal goed in, maar waaraan kan het dan wel liggen?
is er iemand die dit probleem ook al eens eerder heeft gehad??

ik hoop dat iemand met kan helpen.

Verwijderd

Hoeveel watt is je voeding?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb een soortgelijke configuratie in m''n vorige systeem gehad, en daar zat maar 235 Watt in. Het lijkt me niet echt dat je snel een te krappe voeding met zo''n systeem hebt.

Als je twijfelt dan kun je je systeem eens testen met zo weinig mogelijk kaarten/devices aan je mainboard/voeding. Maar als ie dan wel goed werkt wil dat niet meteen zeggen dat de voeding de schuldige is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

misschien iets met ata 100 of 66 ????

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57
ide-kabels er goed indrukken!
ik had zoiets met mijn cdrom, dat ie niet gedetecteerd werd, maar toch wel werkte. Sinds ik die kabels een paar keer eruit en erin gedaan heb, gaat alles perfect.

• Bartez
heb ik al gedaan, kunnen er gewoon NIET verder in, ik heb nu die jumpers anders gezet, en dat gaat NOG goed, maarja, voor hoelang is de vraag, het lijkt me niet dat het daar aan kan liggen
ik had ze eerst op de j46 jumper staan, zodat hij zijn grootte beter weer geeft, maar nu heb ik ze weer normaal zitten met master/slave en zonder de j46 jumper, dat gaat dus NOG goed, maarja of dit het is......ik vraag het me af. Wat zou het anders kunnen zijn? het kan toch niet dat als je in win2k werkt je ineens geen harddisk meer hebt en hij vastloopt??

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Het klinkt misschien stom, maar zijn je voedingsstekkers strak/stroef genoeg? Bij mij was een stekker een beetje uitgelubberd waardoor ie heel sporadisch de voeding onderbrak en m''n harddisk zichzelf ging resetten. Leuke storingen zijn dat.. Zoek je je wezenloos naar ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• under-world

under-world

ooh-la dots

wat voor controller op mobo + hdd ???

• Bartez
hmm, zou kunnen die voeding.... heb ik wel mee zitten kloten aangezien ik 300x die k*tcomputer uit elkaar heb moeten halen en heb moeten aan sluiten en dus heb ik wel veel met die voedingskabel zitten rommelen ja, nooit geweten dat dat zo belangrijk kon zijn, je bedoelt toch niet dikke kabel die uit je voeding omt neem ik aan?

en voor osama: harddisk maxtor 41Gb 5T040H4 met Asus p2b moederboard met 1012 bios upgrade en verder geen externe controller ofzo, gewoon rechtstreeks op min moederboard geprikt als master en een 10Gb maxtor als Slave met de normalke jumpoer settings van master/slave.....

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 13 april 2001 11:28 schreef bvstrien het volgende:
hmm, zou kunnen die voeding.... heb ik wel mee zitten kloten aangezien ik 300x die k*tcomputer uit elkaar heb moeten halen en heb moeten aan sluiten en dus heb ik wel veel met die voedingskabel zitten rommelen ja, nooit geweten dat dat zo belangrijk kon zijn, je bedoelt toch niet dikke kabel die uit je voeding omt neem ik aan?
De stekkers van die voeding zijn een soort busjes. Je kunt die busjes heel voorzichtig wat dichter buigen zodat ze beter op de voedingspennetjes van je harddisk connector klemmen. Maar merk je ook bij zo''n crash/reboot dat je harddisk uitvalt en opnieuw opstart? Dat moet dan natuurlijk wel zo zijn.

• Bartez
aha, het gaat dus om de vodingstekkertjes van de harddisk??? dat zou kunne ja, want bij mijn vorige harddisk had ik dit probleem namelijk ook, dat hij ineens uitviel enzo...ik heb er trouwens ook een stekker tussenzitten van een ventilator die voor mijn harddisk zit. kan ik die beter in een stekker van een cdrom prikken?? ipv op de stekker van de harddisk??

• under-world

under-world

ooh-la dots

nou, ik heb even bij maxtor gekeken en die schijf van jou is ata 100 !!!

Misschien dat die ata 66 controller, die hem in theorie op 66 zou moeten zetten onder win y2k moeilijk gaat doen. Misschien dat iemand dit probleem herkent ??

• under-world

under-world

ooh-la dots

o, je hebt er ook nog een ata 66 of 33 schijf bij aan hangen zie ik ineens !!

1 x ata 100 en 1 x ata 66/33 op 1 controller ?

lijkt me dat dat het probleem is.....

• Bartez
hmm ATA 100, is dit niet zijn maximimum?? of is dit het mimimum?? en hoe kan ik zien wat hij op dit moment gebruikt...ATA 66, of ATA 100?? en hoe kan ik dit veranderen?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 13 april 2001 11:35 schreef bvstrien het volgende:
aha, het gaat dus om de vodingstekkertjes van de harddisk??? dat zou kunne ja, want bij mijn vorige harddisk had ik dit probleem namelijk ook, dat hij ineens uitviel enzo...ik heb er trouwens ook een stekker tussenzitten van een ventilator die voor mijn harddisk zit. kan ik die beter in een stekker van een cdrom prikken?? ipv op de stekker van de harddisk??
Bingo (denk ik). Zorg ervoor dat je alles netjes hebt zitten zonder kortsluiting en onderbrekingen. Misschien zelfs een draadbreuk? Maar een rotte stekker is waarschijnlijker. Maar het kan dus niet aan je schijf liggen als die oude het ook had. Probeer eens voedingsstekkers te wisselen tussen verschillende disks/cdroms etc.

• Bartez
aha, right! ga ik ff doen! thanx, ik hou je op de hoogte.

bedankt alvast

• PokkeNoise
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Toch maar even die busjes in de stekker van de connector controleren. Worden inderdaad wel eens te ruim, heb hier ook een systeem staan dat daar ook last van had.
Gewoon met klein schroevendraaiertje wat dicht gebogen.
Die verbinding naar je cpu fan op de cd od cd-writer is natuurlijk geen oplossing, als het aan de contacten ligt produceer je alleen maar onderzettertjes.

:7

? weet jij wat.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:32

bloasfist

Slot-A Crew

Je kunt echt wel gewoon een ata66 en een ata100 schijf aan 1 idekabel hangen hoor. Heb zelf ook 2 maxtors op die manier aan m''n primary ide hangen. Die ata100 "loopt" dan gewoon op ata66.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 13:43

Carnifex

auch

Ik heb dezelfde HD en het werkt perfetc. Misschien moet je dat EZ-BIOS van maxtor eens proberen...

• under-world

under-world

ooh-la dots

Op vrijdag 13 april 2001 11:45 schreef bloasfist het volgende:
Je kunt echt wel gewoon een ata66 en een ata100 schijf aan 1 idekabel hangen hoor. Heb zelf ook 2 maxtors op die manier aan m''n primary ide hangen. Die ata100 "loopt" dan gewoon op ata66.
Ik zeg ook wel dat het zou moeten werken maar de praktijk en zeker onder 2000 wil nog wel eens problemen geven....

Verwijderd

op de site van de fabrikant staat een proggie waarmee je ata100 hd''s kun terug zetten naar ata33 en ata66...dit wil wel eens problemen voorkomen als je ide-controller ata33 of ata66 is....succes...
Pagina: 1