Toon posts:

[BC3] USB kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een USB-trackbal, een USB scanner en een USB-printer gekocht.

De trackbal werkte maar wilde af en toe niet herkend worden: het ''optische ledje'' begon soms niet eens te branden. Dus heb ik hem op PS/2 gezet: probleemloos.
De scanner werkt: ik haal foto''s binnen. Maar de knoppen op het apparaat lijken wel dood.
De printer start (koppen bewegen) maar ik krijg een foutmelding: geen communicatie mogelijk.

Dus is de USB stuk?
Of moet ik nog een of andere Windowsdriver installeren, of biosinstelling veranderen? Alleen een usb-toetsenbord moet je in het bios aangeven, las ik.
Het moederbord is ruim één jaar oud, en deze USB gebruik ik net een week, dus is er geen garantie meer mogelijk. :?
Ik heb een vaag chaintech 6vta2 oem-bord.

Iemand?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
heb je ze rechtstreeks op je pc aangesloten ?? zo ja probeer het dan eens via een hub met eigen stroom voorziening het kan namelijk zijn dat ze gewoon te veel stroom vreten

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze niet tegelijkertijd aangesloten. De printer én de scanner hebben een eigen voeding. :)
De Opticaltrackball trekt max.100mA.
Dus de voeding zal het niet zijn.

Is er een objectieve manier om de usb te testen? Moeten er bepaalde spanningen op de aansluitingen staan?

Verwijderd

Mischien zijn je aansluitingen niet goed aangesloten, of zijn er geen usb drivers geinstalleerd

edit:
enne voor een usb muis en toetsenbord zal je de firmware ff mmoeten updaten zodat ie ze wel ziet, meestal ondersteunen oude mobo''s dat nog niet

Verwijderd

Topicstarter
Het mb is net één jaar oud (geen garantie meer!).
In het bios kan ik voor een usb-keyboard kiezen. Dan zal ie USB toch wel ondersteunen?

BIOS flashen durf ik eigenlijk niet. Het is ook zo''n vaag oem-bord dat niet eens op de Chaintech-site staat. 6vta2

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond deze site:
http://www.usbman.com/Troubleshooter%20General.htm

Blijkt dus vooral VIA usb-problemen te geven, en ik heb... VIA.
Precies wat usbman beweert: eerst deed mijn usb-muis het nog, maar nu opeens niet meer.

Ik heb alle instellingen aangepast en drivers ge-update, maar helaas...
Dat wordt dus een losse usb-pci-controller zonder via-chip. :(

Zijn er meer hier met die usb-problemen door hun (via-) moederbord?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 19 april 2001 00:53 schreef augustus het volgende:

Zijn er meer hier met die usb-problemen door hun (via-) moederbord?
Niet zelf, maar wel een boel klachten gehoord over die AH 1GHz dingen (ook VIA).
Zodra er de bijbestelde scanner op werd aangesloten liepen die dingen vast. Heeft FSC een behoorlijk aantal van moeten innemen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1