[BC3] SCSI doet ineens vreemd

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:45
Symbios 860 U-SCSI controller met Yamaha CDR400T en Plex40X doet het goed. Ik voegde er zondag nog een Syquest EZ135S aan toe, komen vandaag voor het eerst probs.

SCSI bus wordt door BIOS niet goed meer gescand. Beetje met de kabel kloten, helemaal nix meer :(

Nu inmiddels kabel al weer anders en Syquest eraf en alles is goed. Wie weet waar het aan kan liggen? Iig niet de Terminatie, want dat is goed.

• Kad
  • Laatst online: 06-03-2022

Kad

Als de termination goed is kan het alleen
nog aan de id settings liggen.

De controller gebruikt (meestal) id 7
dus zorg ervoor dat geen enkel apparaat
hierop staat en dat apparaten niet dezelfde id hebben.

SB

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:42
Ziet de kaart de apparaten niet meer goed? bv allerlei rare tekens in de gescande apparaten?? probeer dan de syquest eens alleen er aan te hangen, als ie het dan nog niet doet, probeer dan eens een andere scsi kaart. Ik heb bovenstaand probleem gehad met mijn plextor 4220, ff een ander scsi kaartje geprobeerd en alles was in orde

• _JGC_
Heb het inmiddels opgelost: nieuwe kabel, Syquest eraan -> nix

Syquest heeft vanaf zondag tot donderdag gewoon gewerkt. Nu dus niet meer. Ik denk dat het die syquest is die ineens ter ziele gegaan is :(

Verwijderd

kabellengte bij 4 of meer niet meer als 1,5 meter lengte totaal
www.scsischool.com kijk hier maar eens

• _JGC_
Dat weet ik ja, gelezen in de SCSIFAQ. Mijn kabel is 1,5m, maar met alleen die syquest en een kabeltje van 50cm doet ie het ook niet :(
Pagina: 1