Toon posts:

[BC3] HDD + dma 66 wat wordt ik daar beter van

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een moderbord die dma 66 ondersteunt, mijn HDD ondersteunt deze ook, maar wat is het voordeel om mijn HDD van mijn IDE 33/dma te ontkoppelen en deze aan te sluiten op mijn dma66 aansluiting ???

Wat wordt ik daar beter van ?? :?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het zal misschien iets sneller gaan
theoretisch is het sneller laat ik het zo zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoeveel sneller, weet iemand een test

of wat is het voordeel. ASUS heeft eindelijk en neiuwe bios update + nieuwe drivers.
Maar nu moet ik het eerst nog installeren en mijn kabels omgooien, maar ik wil alleen weten of dat uberhaupt ? wel enig nut heeft

• smvs
  • Niet online
het zal wel enig nut hebben ik merkte het verschil wel in ieder geval
welk bordje heb je eigenlijk? een cubx?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:03
wat voor HD?

als je HD niet sneller is dan 30MB/s zul je er niks van merken.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad een cubx en mijn hdd is een IBM 7200 rpm (ondersteunt ook dma 66, nagevraagd bij IBM vorige week)

• smvs
  • Niet online
er zit een bx chipset op, die heeft een erg goei ide controller, het is maar de vraag of de highpoint dan sneller is, hoewel de maximum troughput van de highpoint hoger is. het is gewoon een questie van proberen.

Verwijderd

Topicstarter
oke, maar wat betekent dit allemaal, dat het verschil minimaal is

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Verschil is er op dit moment nog niet!

Slechts een hd haalt zo af en toe net iets meer dan 33Mb/s. De Ibm deskstar X75.

Maar het maakt heel eigenlijk niets uit of je nou 33, 66 of 100 hebt!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• smvs
  • Niet online
u100 blijft een prachtig verkoopargument...
staat leuk he.

Verwijderd

BX-mobo met ata66?????....

• Chickendorp
  • Niet online
Nou dit scheelt echt wel hoor, het verschil tussen ATA33 en ATA66 is goed merkbaar.
ATA66 en ATA100 is inderdaad verkooppraat.

Trusten

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tecchannel.de/hardware/95/6.html

tech HD burst wat betekend dat , zie ook linkt hierboven, is uit een duitse test.

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb een lang weekend, dus ik ga mijn pc maar eens openschroeven, schijnt dat mijn leessnelheid met minimaal 10% verhoogt wordt.

En de burst !! duits woord, weet niet wat het betekend ??

Gewoon maar even testen en software installeren, wordt nog gezellig dit weekend !!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Alle huidige IDE harddisks komen niet eens in de buurt van een doorvoor van WERKELIJK 33MB/s, dus wat dat betreft zou er geen verschil moeten wezen tussen UDMA33 en UDMA66 of UDMA100.

Echter, op alle huidige harddisks zit een buffertje, en het uitlezen van dat buffertje gaat WEL op de maximale snelheid. Dus afhankelijk van in welke manier (en hoe buffer afhankelijk) de harddisk wordt benaderd door de computer is er dus TOCH een snelheidsverschil tussen UDMA33 en UDMA66, hetgeen zich in de praktijk zou vertalen in ik dacht iets van 3 tot 10 procent snelheidsvoordeel.

Let wel op dat de zowel de harddisk, de controller als de IDE cable (80pins, geen gewone 40pins) UDMA66 moeten ondersteunen, om de harddisk werkelijk in deze modus te kunnen laten draaien!

Kort antwoord: het scheelt een beetje. Genoeg om de moeite te nemen om de harddisk anders aan te sluiten als je moederbord het toch al ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
Oke iedereen bedankt voor jullie toelichting en inderdaad ik ben overtuigd dat het iets sneller is !! ik ga het maar een proberen , eerst nog even een kabeltje zoeken !!!!!!!!!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:37

tweakerbee

dus..?

Als je 2 HDD''s in je PC hebt hangen is UDMA66 WEL een hele grote verbetering. Zeker met HDD to HDD copy.

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1