[BC3] Conflict Plextor en Creative DVD speler

Pagina: 1
Acties:

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:29

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
We zitten met et probleem dat het kopieren van een DVD speler direct naar Plextor niet gaat. ( IDe Plextor 12/10/32A en Creative 12x DVD speler )

Zodra we nero starten kan nero de DVD speler niet zien en kan de autodetectie van nero de DVD speler ook niet vinden dus nero stopt er al mee.

In windows zelf wordt de DVD speler WEL gezien en kan er ook gewoon vanaf gelezen worden.

Zodra WinOnCd 3.7 gebruikt wordt geeft hij als je zegt 1 op 1 kopie zodra je op 12x wilt branden een vage error.
Zodra je op 10x wilt branden lijkt hij te branden maar loopt voor de lead in is afgemaakt de hele PC al vast ( de windows 98 instalatie is nog geen week oud )

Andere software is niet geprobeerd.
Volgens verschillende thread op GoT was het aan te raden wat te vogelen met de IDE kabels en primary/slave instellingen.
Dit hielp allemaal niet..

We zijn een beetje desperaat ondertussen !

Wie Helpt!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
probeer easy cd 4 of 5 , met de nieuwste update. dat werkt vrijwel altijd.

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 01:43
denk niet dat het aan je burn-software ligt... eerder een of ander vaag harware-conflict...

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Op donderdag 12 april 2001 23:57 schreef Savages het volgende:
denk niet dat het aan je burn-software ligt... eerder een of ander vaag harware-conflict...
Dat leek mij ook het geval! Al verdenk ik de DVD speler ook wel een beetje! Aangezien Nero die niet wil detecteren!!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

ide kabels wel goed aangesloten :?

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:33
Geef je totale hardwarelijst eens door, misschien ligt het ergens anders aan dan je denkt.

Verwijderd

Gebruik de search eens, ik heb al zo vaak antwoord hierop gegeven en vele anderen ook

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
....
Ik HEB de search gebruikt (misschien de verkeerde keywords), dat staat zelfsin mn vraag..... En als je al reageerd, en het gaat over de search lees dan eerst ff de hele vraag, en geef dan toch es het antwoord hoe moeilijk het ook is!

[edit]
Leader98: Ik heb de search gebruikt en jou nick ingevult, guess.. in alle terugkomende results gaat er hooguit 1 over CD branders/CDR''s of iets wat daar in de buurt komt en dat is :
"Portable cdspeler leest CDR??" (van jezelf)

De andere 65 results die de search gaf hadden er niets mee temaken ...

Verwijderd

Is dit alleen met audi of ook met data?

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Op vrijdag 13 april 2001 12:15 schreef gouranga het volgende:
Is dit alleen met audi of ook met data?
Ehm. het is juist getest met data cd''s en niet met audio. dus daar kan ik niets over zeggen.
Geef je totale hardwarelijst eens door, misschien ligt het ergens anders aan dan je denkt.
kweet niet meer wat er precies in zat, heb geen fotografisch geheugen :)
P3-7zoveel
MSI moederbordje voor flip chip proc''s
On Board Audio
256mb RAM (2x 128 133Mhz cas 3)
Ati Rage Vaag videokaartje
Realtek Netwerkkaartje (10mbit)

ter informatie:

We hebben de kabels op volgende manier geprobeerd:
IDE1 : HDD (Master)
IDE2 : Plextor (Master) DVD (slave)

IDE1 : HDD (Master) DVD (slave)
IDE2 : Plextor (Master)

IDE1 : HDD (Master)
IDE2 : DVD (Master) Plextor (Slave)

Geen van allen had enig invloed.
Ergens geef ik toch ergens die DVD de schuld.
Is het niet zo dat er iets van drivers bij horen te zitten? Ik heb geen id... en als
Leader98 nog es langskomt :) Zeg dan gewoon ff hoe het zit :D

Verwijderd

plug en play heeft geen drivers nodig. Heb je ook dejumpertjes op je drive veranderd, ja sorry dat ik dit vraag maar sommige mensen weten niet waarover ik het heb als ik dit zeg dus...

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Op vrijdag 13 april 2001 13:49 schreef gouranga het volgende:
plug en play heeft geen drivers nodig.
Mee eens :) en daarom doet ie et in windows ook gewoon.. alleen nero bijvoorbeeld herkent hem niet :(
Heb je ook dejumpertjes op je drive veranderd, ja sorry dat ik dit vraag maar sommige mensen weten niet waarover ik het heb als ik dit zeg dus...
duh :) ik zei toch dat ie op master / slave stond en getest e.d meer zit er niet qua jumpers

• Leader98
Als er een VIA chipset op dat MSI bordje zit kan deze de oorzaak van de problemen zijn.
Er schijnt iets structureel fout mee te zijn maar meestal ligt de fout meer aan het niet of incorrect installeren van de (VIA)drivers.

• Leader98
Leader98: Ik heb de search gebruikt en jou nick ingevult, guess.. in alle terugkomende results gaat er hooguit 1 over CD branders/CDR''s of iets wat daar in de buurt komt en dat is :
"Portable cdspeler leest CDR??" (van jezelf)

De andere 65 results die de search gaf hadden er niets mee temaken ...

He!?? Ik heb nooit gezegd dat je moet gaan zoeken??? Dusse ff dimmen he...

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 15:34 schreef MaxxMark het volgende:

duh :) ik zei toch dat ie op master / slave stond en getest e.d meer zit er niet qua jumpers
Ik bedoelde hiermee te zeggen dat er domme mensen zijn die de aansluitingen verkeerd doen, zoals 2*master/2*slave op een ide controller. Dan gaat er toch iets niet helemaal werken lijkt me!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Op zaterdag 14 april 2001 18:23 schreef Leader98 het volgende:
He!?? Ik heb nooit gezegd dat je moet gaan zoeken??? Dusse ff dimmen he...
Oei sorry Leader98 ik heb de verkeerde nick gebruikt :) ik moest wampie hebben! Mijn welgemeende excuses O+

• Leader98
No problem... Maarre is dat probleem van jullie nu al opgelost?

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
nope :(

Verwijderd

maar godsie, geef je lijst van hardware nou eens door, dan kunnen we je zinnig helpen:) althans dat proberen we toch :? >:)

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
volgens mij kan je niet lezen en ben je er weer niet bij! dat staat er in jij aap :D

Verwijderd

yeah f0k, where are my glasses :> errrr000rrrr

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Hmzzzz et is opgelost...Het was voor een groot deel samenloop van omstandigheden!

Omdat WinOnCD EN Nero BEIDEN er de brui aan gaven! nam ik aan dat het een hardware conflict of iets dergelijks was!

Vandaag gewoon voor de grap (tja je moest wat) een nieuwe nero geinstalled!
En verdomt et werkte ( voor een groot deel )

Waarschijnlijk was de Creative DVD speler nog niet gesupport in de oudere Nero (en proll in de WinOnCd ook niet )

iig bedankt voor de hulp...

Verwijderd

alzjublieff :)

enniemeerdoenhè,vobiesbah:r
Pagina: 1