De Highpoint ATA100 ctrl. op de VP6 herkent mijn Maxtor 27Gb, 5400 tpm ATA66 HDD niet.
Bij het booten alleen maar gepiep.
Dus ik denk: dan maar op de gewone IDE ctrl.
Meestal boot-ie wel (nou staat-ie 24/7 aan, dus dat gebeurt niet veel met W2k), maar af en toe piept-ie ook op deze controller.
Enige remedie dan: opnieuw booten zonder aangesloten HDD en in het bios gaan.
Wel of niet iets veranderen maakt niets uit, dan reset (gauw eerst de flatcable erin frommelen), en hij boot weer.
Wat zou hier aan de hand zijn?
(Hehehe, natuurlijk 1st de search gebruikt, natuurlijk ook bij via.com.tw, abit en vp6-board.com en ik-weet-niet-hoeveel sites gekeken/gevraagd. Enige vaststelling is dat meerdere mensen met deze combinatie last hebben. Maar geen oplossing
. Behalve dan een andere HDD, jaja.)
Bij het booten alleen maar gepiep.
Dus ik denk: dan maar op de gewone IDE ctrl.
Meestal boot-ie wel (nou staat-ie 24/7 aan, dus dat gebeurt niet veel met W2k), maar af en toe piept-ie ook op deze controller.
Enige remedie dan: opnieuw booten zonder aangesloten HDD en in het bios gaan.
Wel of niet iets veranderen maakt niets uit, dan reset (gauw eerst de flatcable erin frommelen), en hij boot weer.
Wat zou hier aan de hand zijn?
(Hehehe, natuurlijk 1st de search gebruikt, natuurlijk ook bij via.com.tw, abit en vp6-board.com en ik-weet-niet-hoeveel sites gekeken/gevraagd. Enige vaststelling is dat meerdere mensen met deze combinatie last hebben. Maar geen oplossing