Toon posts:

[BC3] Help! SCSI BIOS hangt bij boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer om windows te installeren op een SCSI schijf aan een adaptec 29160N controller, maar onder DOS is de schijf niet zichtbaar. Hiervoor moet ik het BIOS van de controller aanzetten, maar als ik dat doe komt ie de hele POST door, maar hangt als er geboot moet worden.
Onder windows (op m''n IDE schijf) en met het controller BIOS uit werkt alles wel goed.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Ehm.. heb je op het moment dat je probleem optreedt zowel IDE als SCSI-schijven in je systeem ?

Zie overigens ook de volgende thread

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• P5ycho
  • Laatst online: 01:03
hij hangt dan waarschijnlijk omdat die schijf gewoon compleet leeg is... pak ff een bootflop en formatteer de disk... dan boot ie er wel van

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 april 2001 16:47 schreef Papillon het volgende:
Ehm.. heb je op het moment dat je probleem optreedt zowel IDE als SCSI-schijven in je systeem ?
Ja, dat was inderdaad het probleem. Als je het BIOS inschakelt, dan moet je ook in het MB BIOS aangeven dat je van SCSI wilt booten in plaats van van IDE, anders raken de 2 BIOSsen in de war ofzo. SCSI BIOS inschakelen en toch booten vanaf IDE wil blijkbaar niet.

• Papillon
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Als je van IDE wil booten hoef je slechts in de BIOS van je mobo aan te geven dat ie moet booten van IDE i.p.v. SCSI. Dit gaat in vrijwel altijd goed met Intel chipsets.

Je kunt in de BIOS van SCSI meestal ook aangeven of hij moet posten of niet. Zoek naar BIOS install o.i.d.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

harddisk(-primaire partitie) actief maken mbv fdisk?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm, bij mij ging ie ook wel eens hangen bij SCSI intalizing (normaal gaat ie dan searchen naar mijn dingen die ik eraan heb hangen).

Bij mij is (altijd) het probleem dat de SCSI kabel er niet zo goed inzit, omdat alles zo strak hangt (SuperMicro 760-A)
Pagina: 1