[BC3] LS-120

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een ls-120 diskette station(IDE).. Hierhin kunnen schijfjes in van 120Mb maar ik heb er een probleempje mee. Als ik windows installeer en ik trek mijn ide kabel niet uit mijn diskette station dan loopt hij vast bij ''programma''s van het menu start''. Verder kan ik dit diskette staion onder windows nooit goed gebruiken (ook al installeer ik hem). Want elke keer als windows zoekt naar mijn diskette station (of hij nou aangesloten is of niet) gaat hij wel 2 min zoeken en dan zecht hij dat hij het diskette station niet kan vinden :(. Wat wel zeeeeeeer vreemd is is dat mijn ls-120 diskette station wel PERFECT werkt onder dos... Iemand SnaPPe :? Ik in ieder geval niet...........

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
OMG........
Heeft nou niemand een oplossing :? :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Het probleem bij het instaleren ken ik
ik heb zelf geen diskette station aan me pc hangen maar tijdens het instaleren van windows blijft ie wel naar het station zoeken.

Dat gebeurd ook bij het instellen van het start menu.. je pc lijkt niks meer te doen..
hij doet ook niks.. maar je moet gewoon 5minuten wachten.. dan gaat ie weer door :(

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

jij hebt haast...
ik weet niet echt een oplossing maar ik weet wel dat windows heel erg ongelukkig word als je gaat installen zonder fdd dus blijkbaat haalt windows je floppy en je ls120 door elkaar, mischien dattie er minder ruzie mee heeft als je ''m op een ander ide kanaal zet.

• BC3 Victim
Jah maar bij mij in mijn kast is het net een puzzle het past allemaal maar op 1 manier. Want die kl*t* ide kabels zijn altijd veel te kort.... Maar jah liever te kort dan data verlies.... niet ??

• BC3 Victim
Iemand help me plz....
Zelf kom ik er ook niet uit :(

• Stamper|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07-2017
ga eens kijken in de bios. Volgens mij kun je hem daar ook instellen. Waarschijnlijk staat daar een gewoon diskettestation geselecteerd en dus niet je LS120. Laat ff weten of het lukt. Succes!

Verwijderd

als je in de bios boot from A instelt bedoelt die gewoon de ls120 hoor
offe ligt het nou aan mij?
dit geld overigens als je geen normale floppydrive in hebt zitten

ik heb deze config eerst gehad

A:floppy
c:hdd
d:hdd
E:cdrom
F:cdrw
G:ls120

Na de floppydrive verwijdering werd dit dus
a: ls120 en g : verdween dan

Nooit problemen mee gehad

Verwijderd

Je moet je interne floppy controller uit zetten en de alle verwijzingen in de bios naar een floppydiskdrive uitzetten.En als je LS120 aan de sec* IDE contro. hangt als slave moet je probleem over zijn. Je LS120 wordt dan vanzelf A: en windows loopt niet vast met installeren. Bij mij teminsten niet.
Pagina: 1