Toon posts:

[BC3] IBM DTLA 307030... Goede keus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie net bij Gistron een IBM 30 gygabite schijf (DTLA-307030), met dezelfde specs, (0.5 ms lagere toeganstijd, verder identiek) voor even veel poen.. En het schijnt dat IBM toch wel de topper is,

Wie heeft deze schijf?? Is ie aan te bevelen?

Techwarrior

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

het schijnt dat er de laatste tijd problemen zijn bij veel mensen met de DTLA serie (ik heb nergens last van) dus ik zou iets anders kiezen..

Where is it?

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof dat dat alleen bij bepaalde types zo was, waaronder de schijven boven de .. wat was het... 45 gyg ofzo????

Ik weet niet zeker, daarom vraag ik het ook

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Kep 2 DTLA-307030''s sinds juli vorig jaar. Het zijn eigenlijk nog steeds de snelste ATA-schijven van dit moment. Neem anders een 60GXP (opvolger).

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:50
Ik zie net bij Gistron een IBM 30 gygabite schijf (DTLA-307030), met dezelfde specs, (0.5 ms lagere toeganstijd, verder identiek) voor even veel poen.. En het schijnt dat IBM toch wel de topper is
verder identiek als wat???
even veel poen als wat ???

volgens mij ben je iets vergeten :)

[edit]
maare, ik heb de 45GB uitvoering, en die is echt toppie :):)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 14:00

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik heb hem ook die IBM ook via Gistron!

Prima ding :)

Er schijnen alleen problemen te zijn met een bepaalde productiedatum ...

iets met november 2000 en nog een maand ofzo :?

Er is laatst een heel topic over geweest

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

People,
I invite you all to come to www.storagereview.com where nothing is more talked about these days than the IBM GXP 75 series of drives!

My advise is: stay away from those GXP 75 drives as they have HAD sooooo many problems and get the GXP 60 instead!

For reference of all the talks check these ones here:

http://198.76.30.88/jive/....jsp?forum=1&thread=11453

http://198.76.30.88/jive/....jsp?forum=1&thread=11909

http://198.76.30.88/jive/....jsp?forum=1&thread=11508

After you have read the above threads I am not sure how many of you will go out and buy a GXP 75 drive. I would be surprised if any did.

You can find me there under Cristiano Salvadori.

Cheers.

Verwijderd

Jupsor, ik heb er twee, in een RAID Striping set. Niets dan lof over de ene, stil, snel etc. Alleen de tweede begint bad sectors te ontwikkelen ivm een bekende, veel voorkomende productiefout. Omdat dat ding onzinnig goed gekoeld is valt de snelheid waarop ''ie kapot gaat wel mee, maar slijten doettie. Maja, die kapotte had ik dus van Gistron :(
Maja, mits je een werkende hebt, niks dan lof over de DTLA serie.

Verwijderd

Die van november/december vorig jaar gaan er behoorlijk wat kapot van. Ik heb er een uit september en ben er uiterst tevreden mee.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 06:30
Op woensdag 11 april 2001 21:44 schreef L0ci het volgende:
Jupsor, ik heb er twee, in een RAID Striping set. Niets dan lof over de ene, stil, snel etc. Alleen de tweede begint bad sectors te ontwikkelen ivm een bekende, veel voorkomende productiefout. Omdat dat ding onzinnig goed gekoeld is valt de snelheid waarop ''ie kapot gaat wel mee, maar slijten doettie. Maja, die kapotte had ik dus van Gistron :(
Maja, mits je een werkende hebt, niks dan lof over de DTLA serie.
Kan je hem niet ruilen dan, ik bedoel als het bekend is als fout bij IBM?

Verwijderd

GEEN IBM voor mij meer. Deze zuigen echt, binnen twee weken twee om zeep geholpen |:(

neem Quantum of maxtor

Verwijderd

Topicstarter
wat, een quantum?

of een ibm?

Verwijderd

Topicstarter
Quantum!?!?! Ben jij gek????

Quantum zuigt verschrikkelijk.. dan kun je nog beter (als het echt niet anders kan) een fujitsu of een samsung nemen.. het scheelt niet veel, maar quantum is echt het laagste van het laagste

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 04-05 09:14
Ik heb er ook een, van September 2000, ook in september gekocht.

Tot nu toe nog niks, nakkes, nada problemen ermee. Ding is iig wel supersnel en lekker stil. :)

Verwijderd

Ach, iedereen heeft nu ineens problemen met die dingen, maar ik heb hem al in een hoop PC''s laten zetten (op mijn advies dan) en niemand heeft problemen. Bij mijn beste weten nog altijd een van de zo niet de snelste schijf (ide) te krijgen.
Doen dus.

• RonaldMcDonald
foutje

• RonaldMcDonald
Techwarrior: Een IBM DTLA-307030 dus.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb de IBM 45 GB uit december 2000, niks mis mee, supersnel en fluisterstil.

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 21:52 schreef paragon het volgende:

[..]

Kan je hem niet ruilen dan, ik bedoel als het bekend is als fout bij IBM?
Jah, dat zou koel zijn. Jammergenoeg heb ik die schijf bij een winkel gekocht en rechtstreeks bij IBM, dus IBM verzoekt mij vriendelijk doch dringend met die winkel contact op te nemen...ik ga die schijf terugsturen zodra ik een backup heb gemaakt.

• Aikon
  • Niet online
Ik heb hem gekregen omdat mijn vorige IBM kapoet ging op 2 keer toe. Hij bevalt wel, alleen werkt nog niet optimaal, moet nog op een nieuw mobo w88. Maar hij is heel stil en de snelheid weet ik dus nog niet, maar schijnt bijna even snel te zijn als een 10K SCSI schijfje (op toegangstijden na natuurlijk). Dat komt dus op 37 MB/sec.

Ik zou hem wel kopen, er zit toch garantie op en volgens mij zijn de problemen wel opgelost nu.

Verwijderd

ik heb de 45G versie. Heb gehoord dat er veel problemen mee zijn, maar ik heb nergens last van.
Pagina: 1