[BC3] USB ZIP verbreekt spontaan verbinding

Pagina: 1
Acties:

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-05 16:34

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Zeer regelmatig gebeurt het dat mijn ZIP 100 (USB) spontaan de verbinding verbreekt. Het lampje in de ZIP gaat dan knipperen, enige manier om weer verbinding te krijgen is opnieuw opstarten. Ik heb de laatste Iomega drivers geinstalleerd. Overige info: Abit KT7A mobo, 256 Mb (kingston) SDRAM, Matrox G400DH, SB AWE64 (ISA) :P, HP brander, no-name cd-rom, Seagate 20,4 Gb HDD

Verwijderd

kan een probleem zijn van je voeding of eerder denk ik je USB poort.

Hoe ga je dit controleren,

Simpel, koop bij een computerboer bij jou in de buurt een usb-kaart en stop deze in je systeem en ga dan kijken of het probleem verdwijnt.

Na het testen retour binnen 8 dagen brengen

heb je gen problemen meer dan is denk ik je usb poort instabiel of kapot !!

zo niet zal je toch even verder moeten zoekn, voeding etc.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 14:36

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ligt aan je USB controller. Het is inmiddels wel bekent dat de USB controllers met een VIA chipset ronduit bagger :r zijn.
Koop een USB/PCI card (GEEN VIA Chipset!!!) en doe die in je PC.... Problemen opgelost :) .

B.T.W. Sitecom heeft USB cards, MAAR die hebben ook een VIA chipset.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 13:26

brid

Onze excuses voor het ongemak

effe over die sitecom usb kaarten:
die zijn er dacht ik in twee versies, namelijk 1 met een via chip en 1 met een andere (blauwe printplaat op de doos)

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 14:36

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Dat zou kunnen, maar dat wisten ze mij niet te vertellen.
Die Sitecom is linearecta terug gegaan.
Ben overigens nog streeds op zoek naar een goei USB controller...

ANYBODY????

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik heb dezelfde ZIP, bij mij doet ie het alleen op de usb poorten die ik los erbij heb geplugt op mijn moederbord, bij de 2 vaste poorten op mijn moederbord (MSI K7T Turbo) gebeurt er niets. Andere zooi doet het wel, daar niet van.

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-05 16:34

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Op donderdag 12 april 2001 19:14 schreef -polle- het volgende:
Ik heb dezelfde ZIP, bij mij doet ie het alleen op de usb poorten die ik los erbij heb geplugt op mijn moederbord, bij de 2 vaste poorten op mijn moederbord (MSI K7T Turbo) gebeurt er niets. Andere zooi doet het wel, daar niet van.
dat kan ik nog wel eens proberen, het gebeurt vooral bij het versturen van veel data

Verwijderd

Hmz, ik was net van plan om m`n interne zipdrive te ruilen voor een exteren vanwege problemen/conflicten..
Met iomega drivers onder win2k geen write suppoort (pc hangt compleet)

Zit ook met een Abit KT7a waar ik verder prima tevreden over ben hoor. Maar advies is dus Of andere USB controller en Extern, of ide blijven gebruiken?
Pagina: 1