Nokia Telefoon "SIM Clock stop allowed" Gratis Bellen???

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-03 15:56

Thorne

Forrester

Topicstarter
Wat ik nou weer hoorde: als je de code intikt: *#746025625# dan kun je een kwartier lang gratis bellen!!!

Werkt alleen met een Nokia toestel. Iemand al ervaringen hiermee? Ik ben nou aan het kijken of het zo is, misschien is het een hoax...

Groet,
Thorne

>specs<

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ben benieuwd...heb helaas nog geen Nokia (Nokia rulez).

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

zal wel een sprookje zijn van die telefon bedrijven, zodat iedereen het gaat proberen.

Want hoe is te checken dat je gratis belt, krijg je een stemmetje te horen die zegt u kunt nu een kwartier gratis bellen.

Yeah right, nothing in this world is for free!!!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• lost95
  • Laatst online: 21:37
En vooral het mailtje doorsturen waarin je een gratis telefoon zou krijgen :).

Oftwel:

Ik denk dat het een hoax is.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Verwijderd

Heb het net geprobeerd...
Zegt idd 'sim clock stop allowed' maar bellen lukt niet :(

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Nou jullie lullen uit je nek,want libertel is laatst 2x op ze bek gegaa, zodat er gratis ge-sms'ed kon worden...

Dus er zit nog wel degelijk wat gratis tussen...al was het alleen maar door een storing.

En je kan het checken door je beltegoed te checken als je 5 minuten ofzo gebeld hebt...

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-03 15:56

Thorne

Forrester

Topicstarter
Mij lukt bellen dus wel, als ik dat heb ingetikt. Kan iemand met een beltegoed+nokia even checken of er daadwerkelijk wat van zijn beltegoed afgaat?

greetz Thorne

Zou beter zijn als het zo is overigens...

>specs<

• Timmey
  • Niet online
Ja, hoe zat dat toen eigenlijk met dat gratis sms bij Libtel? Dat ben ik nl. misgelopen :(

Verwijderd

Het is inderdaad zo dat er bepaalde SP (service provider) codes in je toestelletje zitten. Ze zijn herkenbaar door *#getal# maar ze werken allemaal anders. *#06# (IMEI) is bijvoorbeeld een deel van de SP lock, inderdaad, dat is de lock waarmee je geen andere simkaarten kan gebruiken. Hoe die code precies werkt weet ik ook niet, wel dat er een bepaalde som gebruikt wordt. Info kan je vinden op gsm.pagina.nl onder de kop GSM H*CK

Verwijderd

-IMEI is gewoon een identificatie#, heeft met simlock helaas nix te maken
-Die sim-clock heeft te maken met batterij gebruik. Bellen was niet gratis :(
-Grappig hoeveel hier in het wilde weg geluld wordt

Verwijderd

Drstrange heeft gelijk heeft met batterij verbruik te maken, als de sim clock gestopt is gaat de batterij per dag +\ een half uur langer mee!

www.gsmguru.com

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-03 12:25

Yucon

*broem*

Het is lastig te controleren want met kaarttelefoons werkt het niet. Ik had een 5110 en ben heb de code in Duitsland ingetoetst. Toen 10 minuten gebeld. Toen ik de rekening kreeg stonden er geen internationale gesprekken op vermeld. Wat ik ervan heb begrepen wordt deze code door de servicediensten gebruikt om reparatietelefoons te kunnen testen zonder dat dat de klant iets aan belkosten kost. Die redenering lijkt me eigenlijk niet eens echt vreemd, en misschien werkt het bij anderen ook.

Mijn eerste indruk was trouwens ook dat dit wel van het zelfde kaliber zou zijn als 'uw hotmail account wordt gedeleted als u dit meeltje niet binnen 1 dag aan 10 mensen doorstuurd', maar misschien valt dat toch wel mee.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-03 11:48

duderuud

Sliden is koel

IMEI heeft wel degelijk met simlocks te maken, want aan de hand van je IMEI kan je de 'mastercode' berekenen, en als je die hebt, dan kun je gewoon door een bepaalde code in te toetsen, plus die 'mastercode', je telefoon unlocken!

Helaas heb ik er nog nooit van gehoord dat er daadwerkelijk mensen zijn die achter de 'mastercode' kunnen komen...

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Dit is al een keer bij INternet en telefonie geweest.
Werkt niet, is vette hoax

Verwijderd

Damn waarom al die oude topics steeds

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-03 17:04
Ik dacht dat je dan #7083170# in moest typen

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 09:44 schreef Yucon het volgende:
Het is lastig te controleren want met kaarttelefoons werkt het niet. Ik had een 5110 en ben heb de code in Duitsland ingetoetst. Toen 10 minuten gebeld. Toen ik de rekening kreeg stonden er geen internationale gesprekken op vermeld. Wat ik ervan heb begrepen wordt deze code door de servicediensten gebruikt om reparatietelefoons te kunnen testen zonder dat dat de klant iets aan belkosten kost. Die redenering lijkt me eigenlijk niet eens echt vreemd, en misschien werkt het bij anderen ook.

Mijn eerste indruk was trouwens ook dat dit wel van het zelfde kaliber zou zijn als 'uw hotmail account wordt gedeleted als u dit meeltje niet binnen 1 dag aan 10 mensen doorstuurd', maar misschien valt dat toch wel mee.
Dit is de meeste bekende Nokia HOAX die de ronde heeft gedaan een tijdje geleden. |:( Leuk dat 'ie nu weer boven tafel komt...
en dat van die reparatietelefoons is leuk verzonnen, maar telefoons worden altijd zonder sim naar de reparateur verstuurd, en die hebben testapparatuur zat om zonder SIM de werking van de foon te testen.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 17:49

Floor-is

5.2

Dit is een HOAX, probeer het niet, kost je alleen maar geld.

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.