Op dinsdag 10 april 2001 19:26 schreef gouranga het volgende:
- gaat langer mee
- minder bufferunderuns (oftewel GEEN)
- sneller dan andere branders (kijk maar in de testen). En bij de meeste testen steekt ie er aardig ver boven uit

- garantie
- kwaliteit
- Merknaam

sorry... maar.
gaat langer mee is stierenpoep. dat slaat nergens op. alsof je non-plextor brander na 3 jaar auto-destruct ofzow en je plextor niet.
minder buffer underruns. dat moet nog blijken. met een 8mb buffer er in moet ik dat ook nog zien gebeuren. [okee. mn oude 2x delta kon der ook wat van. die had ook een 700k buffer :)]. je moet er gewoon errug onzorgvuldig mee omgaan wil je met de huidige generatie branders [met en zonder burnproof] een buffer underrun maken.
sneller dan andere branders. als je 12x-en vergelijkt is het verschil nog geen 10% dacht ik zo. of bedoel je dat een 16x plextor sneller is dan mijn 12x.... dan heb ik dit te melden... DUH.
garantie. hoe bedoel je dit? heb je bij die duurdere 3 jaar ofzo? kan wel zijn. ik dacht dat die kwaliteit zo hoog was. dan heb je toch geen garantie nodig? ik zie 3 jaar garantie niet echt als een reden om een duurdere brander te kopen. pff. als die van mij na 2.5 jaar kapot gaat koop ik er weer een voor f340,-. ben ik nog steeds even duur uit.
kwaliteit? vertel mij het kwaliteitsverschil eens? je kunt het wel zeggen. maar hoe meet je de kwaliteit? en hoe weet je dan dat de een beter is dan de ander? weet iemand hoeveel % van de plexen terug komt en hoeveel van de andere merken?
merknaam. inderdaad. daar betaal je meer voor. hierom zeik ik ook altijd in dit soort topics. het ziet er vaak naar uit dat de mensen zoveel meer willen betalen voor een paar blauwe lettertjes op de voorkant van hun cd-brandertje. en om dan ook trots de naam plextor onder hun verhaaltje mogen zetten.
dusss... tsjah.... die ander heeft gelijk... er waren een paar url''s maar ik kon er niet echt uit opmaken dat die plextor zoveel beter was... tsjah. die van dat blad.. maar ik kan iedereen die mij 16x branders geeft ook wel een gold award ofzow geven. en HP staat ook niet bekend om zijn goede branders [al zijn die dat wel]
oe. wat ben ik weer lekker aan het emmeren