Toon posts:

[BC3] Copy-en van een 30Gb RAID naar een nieuwe 30Gb

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Twee IBM DTLA 307030''s in een RAID Striping set...en ja, een van die teringdingen is bad sectors aan het ontwikkelen. Nu wil ik graag mbv Norton Ghost de ene harde schijf die kapot gaat backuppen naar een nieuwe 30Gb. Ik neem nml aan dat "copy c: d:" niet zal werken omdat voor Windows/DOS alles wat op een halve raid set staat (de helft van de informatie dus) complete kul is. Ik hoop dat dat Ghost ONGEACHT wat er op de disk staat ''gewoon'' sectors 1 op 1 kan overtikken...weet iemand dit??

Tia!

Verwijderd

Ghost ziet de schijven, als je een hardware controller hebt, gewoon als 1 "fysieke" schijf. Ghost heeft dus geen hardware toegang tot elke schijf, maar zal netjes zn data vragen aan de raidcontroller.

Backuppen wordt dus een kwestie van alles of niks als je het met ghost wilt doen.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
De BIOS op je RAID controller zorgt ervoor dat de 2 schijven in je stripeset samen als 1 grote worden gezien. Je kan dus niet met ghost alleen de ene schijf benaderen.

<b>Misschien</b> kan je de rotte schijf uit je set aan je standaard IDE controller hangen en dat de data met ghost (of een ander, iig errug low-level proggie) de sectors 1:1 kan laten overbeamen. Dit heb ik zelf nog nooit gedaan, en ik heb ook nog nooit gelezen dat iemand anders het heeft gedaan, maar heel misschien krijg je het voor elkaar :)

Succes iig. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde (inderdaad):
De vervangende harde schijf en de kapotte harde schijf aan een gewoon IDE kanaal hangen, zeg als C: (oude) en D: (nieuwe).
Als ik dir c: doe gaat DOS ongetwijfeld piepen, omdat er complete useless zut op staat zonder deel twee :)
Maar ik vroeg dus af HOE laag-bij-de-grond Ghost werkt. Als hij netjes sector -> sector copy paste-d gaat alles prima...

Optie 2
Kan je zo''n RAID Striping schijf niet mbv software voor RAID backuppen? Highpoint is niet echt snel met het replyen op mailtjes, vandaar ;)
Dusse....iemand met een Highpoint HPT370, schreeuw maar :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:06
Norton Ghost leest de partitie tabel uit; en ik denk dat een hardware raid configuratie niet partities aan gaat maken maar een eigen indeling heeft die Ghost niet zal herkennen..

Kan je niet gewoon een extra hdd aan de raid controler hangen en dan met de raid software de hele zwik van de rotte hdd overpompen naar de nieuwe?? zal vast wel gaan aangezien het mij lijkt dat dit wel wat vaker voor komt..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, i will try this :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je informatie betreffende Ghost. Dat is dus waarschijnlijk geen optie, ik zal het toch even proberen eeniewees.
Kan je niet gewoon een extra hdd aan de raid controler hangen en dan met de raid software de hele zwik van de rotte hdd overpompen naar de nieuwe?? zal vast wel gaan aangezien het mij lijkt dat dit wel wat vaker voor komt..
Show me how, Yoda :)
Geen idee hoe ik dat zou moeten doen. Omdat RAID een anti-data-verlies modus en een snelheid-modus heeft kan ik me voorstellen dat de snelheid-modus niet echt failsafe is. Als IEMAND weet hoe je een schijf in een Striping set kan mirroren naar een nieuwe schijf, hoor ik het graag!

Misschien is het heel simpel en kan het gewoon vanuit het biosmenutje, maar dan moet ik eerst even die derde 30gieg eraan hangen (en kopen :))

Verwijderd

Ik denk niet dat''t kan. Software heeft in dit geval geen flikker te maken met het al dan niet raid zijn... Dat weet de software niet eens..
Dus software zal''r niet zijn.
Ik vraag me af wat je krijgt als je een proggie gebruikt (bijv in dosmodus) wat raw sectors leest enzo..
Of de oude hdedit-tools enzo

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat''t kan. Software heeft in dit geval geen flikker te maken met het al dan niet raid zijn... Dat weet de software niet eens..
Raid software als in drivers en utils die bij de kaart zitten :)
Verder is probleem met oude progjes dat volledig gaan kuchen als je probeert 30Gb naar binnen te schuiven...

Verwijderd

Topicstarter
CREATING A DUPLICATED DISK (required for preparation of mirror arrays with
disks containing data)
1. Select the "Duplicate Mirror Disk" selection from the main menu
2. Select the Source Disk to be copied
Note: The source disk must be smaller or equal to the target disk.
3. Select the Target Disk to be duplicated
4. Select the "Start Duplication Process" selection
#############################################################################
#############################################################################

Could it be so simple?? |:(

Verwijderd

in raid 0 wordt de data verdeelt over 2 hd wil je deze backuppen moet je er raid 1 van maken dus 2 hd bij hangen en als je die niet hebt probeer eens h2copy http://www.heise.de/ct/ftp/ctsi.shtml kun je hier vinden probeer maar eens uit hang de slechte schijf maar eens aan een gewone ide controller en de nieuwe ook en probeer maar eens uit ( het is maar een idee )ik zie het nog wel als het gelukt is!!!!!!

Verwijderd

en LOci is het gelukt kan het zelf niet proberen mijn schijven zitten te vol

Verwijderd

en ?????

Verwijderd

en is het gelukt???
Pagina: 1