Toon posts:

[BC3] Welke HD zal ik kopen......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!:)

Ik zit een beetje met een probleempje. Ik koop binnenkort een nieuwe pc, maar nu weet ik niet goed welke hd ik erin laat zetten.

Ik wilde eerst een IBM erin zetten, maar toen hoorde ik dat er vele sneuvelden en dat er nogsteeds relatief veel uitvallers zijn.:(

Toen dacht ik aan Quantum, maar die schijnt weer lawaaiig te zijn en erug heet te worden. :r No good....

Ja, en toen kwam Maxtor.....
Deze zijn wel iets lawaaiiger dan IBM hoorde ik.:?

Eigenlijk wil ik nu voor een 30 gig IBM Desktar gaan, want die schijnen snel en stil te zijn (en dat is *D).
Maar van de andere kan ben ik wel een beetje bang dat ik zometeen met die hd vele malen terug naar de dealer zal moeten.:( Ookal staat die dealer zeer goed bekend. (Informatique)

Wat zeggen jullie? Welke hd is de snelste en de stilste? (specs: U-100, 7200rpm en +/-3-GB)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Gewoon voor IBM gaan, ze hebben inmiddels nieuwe serie uit, die dingen zijn prima, maar met een van de andere grote merken koop je ook geen kat in de zak hoor.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

de snelste en stilste is inderdaad IBM, maar ik vertrouw het op dit moment voor geen meter. Persoonlijk zou ik voor Maxtor gaan.

Ik raadde een tijdje Maxtor en IBM aan, maar door de problemen laat ik IBM weg.

zie mijn reacite in een andere thread:

IBM raadt ik verlopig niet aan.

Vanwege dit:
http://www.tweakers.net/nieuws/16306?highlight=IBM

dit:
[topic=126172]

en dit:
[topic=129518]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Reiko
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-04 12:20
Maxtor DiamondMax 60Plus 40GB 7200rpm
of een Western Digital 400BB 40GB 7200rpm.

Als ik nu een systeempje zou samenstellen zou ik één van deze twee kiezen.
Toen de IBM problemen nog niet bekend waren zou ik een IBM genomen hebben.

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
IBM 60gxp 40gig, 7200rpm uiteraard en max 40mb/s datatransfer. Oftewel: betere versie van de 75GXP maar dan zonder de problemen die de HDD''s uit eind 2000 hebben.
Owja in pricewatch 500 piek
< tenminste dat hopen we dan maar >

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt beste mensen!
Ik denk dat ik toch voor IBM ga, maar ik zal eerst een ff goed navragen bij Informatique hoe dat pcies zit met die slechte schijven.
Wachten tot het einde van dit jaar zie ik niet zo zitten, want dan moet ik nog langer wachten op een nieuw systeem :Z.
Ik bel ze morgen (10 april) meteen op want ik kan eigenlijk niet meer wachten op m''n nieuwe pc :9

Tweak on my friends >:)!

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Op maandag 09 april 2001 18:49 schreef Wrobbo het volgende:
Bedankt beste mensen!
Ik denk dat ik toch voor IBM ga, maar ik zal eerst een ff goed navragen bij Informatique hoe dat pcies zit met die slechte schijven.
Wachten tot het einde van dit jaar zie ik niet zo zitten, want dan moet ik nog langer wachten op een nieuw systeem :Z.
Ik bel ze morgen (10 april) meteen op want ik kan eigenlijk niet meer wachten op m''n nieuwe pc :9

Tweak on my friends >:)!
IBM HDD''s van model 75gxp in degroottes 30 en 45 gig vanaf pakweg september 2000 tot januari 2001 (ruim genomen) zijn risky en kunnen probs opleveren, de hele 60gxp serie (die ik je aanraad) geeft tot nu toe geen problemen

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Pagina: 1