Toon posts:

[BC3] 2 cd-roms IDE installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een oud systeem heb ik een cd-rom zitten die sommige cd''s weigert, nu wil ik een tweede erin zetten, de eerste is plug en play, de tweede moet ik drivers voor vinden.

Het probleem:

Zodra ik de tweede erop aansluit ziet hij de eerste niet meer.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 06:29

heuveltje

KoelkastFilosoof

master en slave goedstaan ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

JA probeer dat.

Of zet de jumpers van beiden cdroms op cable select. Dit was bij mij het enige dat werkte (2x harddisk)

• wrotter18
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10-2010

wrotter18

Freibuiters forever!

Je kunt de setting, master of slave, controleren op de achterkant van de cd rom speler.

Als je de nieuwe op master zet en de oude op slave moet alles perfect lopen.

Jij zegt ook dat je drivers nodig hebt voor de cd-rom speler, dit is alleen zo als je de cd-rom speler in DOS aan wilt spreken.

Hoeft dit niet, dan zijn drivers niet nodig, Windows neemt dit wel voor zijn rekening.

Heb je wel drivers nodig, dan willen de meeste standaard drivers wel, Heb je geen diskette meer liggen, vraag dan even aan een kameraad of hij nog een floppy heeft liggen, die drivers willen meestal wel.

Cordelia: Well, does looking at guns make you wanna have sex? Xander: I'm seventeen. Looking at linoleum makes me wanna have sex.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van Hardware Algemeen naar het Opslagmedia & I/O Controllers forum.

Verwijderd

cdromspeler gewoon vervangen. tenzij je de 2e als audio-player ofzo wilt gebruiken...

Overigens drivers waren alleen nodig bij bv die oude 2-speed cdrom-spelers, en in dos.

Verwijderd

Zeker weten dat die niet plug en play een ide cd-rom is ?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Volgens mij werkt iedere IDE-CDrom speler met dezelfde interface, dus mijn voorganger stelde een terechte vraag!
Apparaat-specifieke IDE-CDROM drivers bestaan niet.

Houdoe

Pagina: 1